1

Onderwerp: op zoek naar..

een nieuwe oven.

Welke oven hebben jullie en waar moet ik op letten als ik een oven ga kopen. wat is jullie advies.

mijn oven doet niet wat hij moet doen.

dus ben ik op zoek naar een elektrische oven of een goede combimagnetron. nu is mijn vraag welke hebben jullie dus soort oven, welk merk etc.

alvast bedankt

groetjes chantal

herinner het verleden, koester de toekomst maar geniet vandaag

2

Re: op zoek naar..

Als je voor een combimagnetron gaat, let er dan op dat hij boven en onderwarmte heeft, voor taarten bakken is het van belang beide te hebben. deze zijn wel een syuk duurder. Een oven met "aleen maar" boven en onderwarmte en een losse magnetron is waarschijnlijk goedkoper!

Ik heb zelf een groot " los" fornhuis van m-system, b merk van boretie. Bevelr erg goed

Ik heb ook pas een nieuwe.
Combi Whirlpool AMX 525.
Makkelijk in gebruik,nu 2 taarten in gebakken.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

4

Thanks voor de reactie, kan ik al wat mee.

graag nog meer hihih zodat ik kan vergelijken :o

groetjessss

5 Laatst bewerkt door kwebbeltje (22-06-2011 10:07)

ik heb een sharp combi magnetron en die heb ik al jaren er zijn inmiddels al een paar honderd taarten in gebakken.  het voordeel van deze is dat er bij mij (wanneer ik er een taartstort rooster in plaats) 2 biscuit te gelijk gebakken kunnen worden ;) boven elkaar welke dan ook allebei goed zijn. dit is voor een combi magnetron toch wel een grote uitzondering w.b. maat en resultaat. type nummer zal ik je later doorgeven (lig nu ziekjes en onthand op bed) wanneer ik weer in de keuken geweest ben ;)

duh, handig dat internet  :D  :lol:
http://www.bobshop.nl/catalog/product_image.php?size=original&id=16001 dit is hem, met 40 liter inhoud!
Sharp Combi-magnetron 40L R969IN

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Tot voor kort had ik een electrische oven van ikea! Echt een super ding!!
Nu ligt mn keuken eruit en krijg ik een oven met magnetron functie (neee is geen combimagnetron) van Siemens!

7

Nee het is een volwaardige oven waarbij magneyron zit ingebakken. Deze heeft dus onder en boven warmte. Deze heb ik ook gehad en bakt erg fijn!

8

MC Claud schreef:

Nee het is een volwaardige oven waarbij magneyron zit ingebakken. Deze heeft dus onder en boven warmte. Deze heb ik ook gehad en bakt erg fijn!

Op welke stand bakte jij dan altijd? Want er zitten er zoveel op dat ik in de winkel al de kluts kwijt was hahahahaha :P

9

Dank je wel dames.

ga toch eens ff neuzen voor die sharp (thanks kwebbeltje) die lijkt me wel heel intressant ;)

en ik heb de temp gemeten in mijn combi de temp schommelt tijdens het bakken tussen de 150 en 180 en ik bak op 160 (vanweg de hete lucht functie) heb al van alles geprobeerd word er helemaal kriegel van  :grr:

groetjessssss