Onderwerp: ervaringen gevraagd Kenwood KM266 of beter voorstel...

:) Toch maar even een nieuw topic openen ipv ergens bij aansluiten.

:o ik wil eigenlijk een andere keukenmachine. Heb vorige week eentje van Philips aangeschaft. Heel erg mooi, maar als ik biscuit draai, kan hij niet max, want dan slaan de gardes op hol en ik kon het biscuit met de hand nakloppen  :s. Heb mijn oude keukenmachine al op zolder staan en wilde hem niet pakken.

Biscuit met een plastic mes maakt zo´n irritant fluit toon dan ik het niet uithou ik de keuken  :mad: terwijl de vorige ook herrie maakte, maar gewoon een motor die lekker hard aan het werk is.
Kortom niet tevreden. Ik kan hem gelukkig terugsturen  :Y

Nou zit ik te denken aan de KM266 (wel weer ietsje duurder, maar begrijp uit andere berichten dat KW toch wel iets mooi is)

Is het geluid draagbaar of ook oorverdovend en kan alles wat vies wordt door bijv. biscuit en botercreme in de vaatwasser of gaan er restjes ergens tussen zitten ?

Graag dus jullie ervaringen.

2

Re: ervaringen gevraagd Kenwood KM266 of beter voorstel...

ik lees even mee, omdat ik hem ook aan wil schaffen:) als je dat filmpje op youtube moet geloven is het een super ding.

Hallo

Ik heb hem ook en ik vind hem erg fijn.
Niet veel lawaai en een mooi apparaat met veel extra apparaten erbij die je normaal apart erbij moet kopen.

4

Hoi!

Ik heb nu net vandaag mijn keukenmachine binnen!
Ik leende een keukenmachine van mn schoonzus de Kenwood mx270. een heel fijn ding! ik zelf heb nu de Kenwood mx275 omdat de mx270 er niet meer was. Ik moet toegeven dat ik dit een heel fijn ding vind! en om eerlijk te zijn vond ik de km266 gewoon niet mooi voor in mn keuken dus vandaar deze. Ik heb m via bobshop.nl en heb maar 159 euro betaal echt een ideale site!

succes met zoeken!

Groetjes stephanie

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

dollelollypop schreef:

Hallo

Ik heb hem ook en ik vind hem erg fijn.
Niet veel lawaai en een mooi apparaat met veel extra apparaten erbij die je normaal apart erbij moet kopen.

Gebruik jij hem voor biscuit en botercreme ? Dan heb je me nl overtuigd. Net even je taartjes gekeken en die zijn iedergeval mooi hoog ! En mooi gedecoreerd, maar dat heb je zelf mooi gedaan en niet de keukenmachine  ;)

Blijft er geen botercreme of biscuit ergens in een randje achter en gaat alles zo in de afwasmachine ?

6 Laatst bewerkt door dollelollypop (23-06-2011 14:22)

Hallo

Ik maak mijn taarten altijd van echte cake en gebruik nooit biquitdeeg want ik vind bisquitdeeg altijd zo droog en cake veel lekkerder.
Hij pakt inderdaad alles goed mee ja en het is echt een mooi apparaat.
Een afwasmachine heb ik niet en doe alles nog steeds met het handje dus daarin kan ik je helaas niet helpen.
De kom is mooi wijd en hij raakt alles goed en ik gebruik gewoon de bolle mixer dus geen deeghaken of zoiets.
Sorry dat je niet zoveel aan mijn antwoord heb.
Maar ik heb hem toen bij de wehkamp gekocht omdat hij daar het goedkoopste was ( ik kijk altijd voor dat ik iets koop op prijsvergelijkingen en dat scheelde echt veel )
Heb ook voor drie  maanden terug een elektrische tandenborstel gekocht van philips en die was overal tussen de 140 en 179 euro maar bij de wehkamp had ik hem toen voor 114 euro en je kunt hem ook gewoon meteen betalen dus hoef niks op de pof te doen als je dat niet wilt.
Als ik bij prijsvergelijkingen kijk kom ik 9 van de 10 keer het goedjkoopst bij de wehkamp uit.
Ik had ook een cannon camera die afgeprijst was van 950 voor 550 euro terwijl ik hem ergens anders voor inkoopsprijs voor 750 euro kon kopen en men zei toen dat wehkamp heel groot inkoopt en zijn prijzen daarom laag houd en dus ook bijna altijd de goedkoopste is.
de kenwood is bij de wehkamp € 222,- en dan kun je als hij niet bevalt hem altijd nog terugsturen en zit je er niet meteen aan vast.

bedankt ! gebruik je de max stand voor cake of botercreme ? wat dat viel me tegen van mijn huidige (tijdelijke)  ;) machine. En inderdaad goed te spreken over wehkamp, maar mag je ook terugsturen als ie gebruikt is ?

8 Laatst bewerkt door freijak (23-06-2011 16:23)

Ik heb zelf de KM264. Ik vind hem geweldig. Kan niet zeggen dat hij geluidloos is ;) maar hij doet echt prima wat hij moet doen. De reden dat ik voor deze heb gekozen is omdat er van alles bij zit. bij de 266 zit als extra ook nog de vleesmolen, maar die gebruik ik toch niet, dus vandaar dat ik de 264 gekozen heb.

edit: Ik gebruik hem inderdaad ook voor botercreme enzo en heb tot op heden nog geen problemen gehad met het schoonmaken. De accessoires doe ik gewoon in de vaatwasser  :Y

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

Nou dat weet ik eigenlijk niet maar wat niet weet wat niet deert toch.
Ze gaan echt niet kijken of jij hem hebt gebruikt hoor en heb nog nooit problemen gehad met wehkamp.
Ik koop er nu al 28 jaar en echt nog nooit tramelant gehad met ze.
Dus je probeert hem gewoon en als hij niet bevalt, gewoon weer netjes schoonmaken en netjes in de doos terug doen en walla niks aan de hand.
ALs ik cake mix of botercreme maak dan inderdaad doe ik hem altijd op de hoogste stand.
En ja als je die vleesmolen toch nit gebruik ( ik gebruik hem ook niet ) dan zou ik ook die andere nemen.
Ik wist dat niet anders had ik ook die ander genomen als hij verder hetzelfde is.

:D fijn ! begrijp hieruit dat er dus geen onderdelen zijn die niet afgewassen mogen worden. Dat is nl bij mijn oude het geval en die wordt toch wel vies en heeft een randje waar dingen tussen gaan zitten. Kan wel met een doekje schoongemaakt worden, maar vindt zelf even in een sopje of vaatwasser toch wel prettiger. Ik ga ook even kijken naar die andere als die hetzelfde eruit ziet. Ik denk dat ik de vleesmolen ook niet ga gebruiken
:thumb: bedankt voor de reacties !

11

KENWOOD IS DE MAX!
Overtuigend genoeg?  :o
Ik heb er vorig jaar een gekregen voor moederdag. Een Kenwood Major (sorry, nummer ken ik niet).
En biscuit, meringuebotercrème, ... alles gaat erin.
Een klein minpuntje mss: de mengkom is ontzettend groot. Voor gewoon ff beslag voor pannenkoeken te maken gebruik ik nog steeds de handmixer, je ziet anders het beslag gewoon niet.
Maar voor biscuit en meringue te maken is dat juist weer ideaal: geen vrees dat het overstroomt als je het begint te kloppen.

12

Ik ga hem waarschijnlijk ook aanschaffen. Had hem bijna net besteld, maar omdat ik morgen (oeps, vandaag) naar Makro ga,  kijk ik eerst nog ff daar.

Vergeet niet dat je bij de Makro ook BTW moet betalen maar het fijne daarvan is wel dat naast de prijs ook de prijs met de BTW staat dus weet je meteen wat hij echt kost.
Toch denk ik dat je bij de wehkamp goedkoper uit bent.
Ik ben benieuwd.

14

Ze hadden hem niet (meer) bioj Makro, daarna nog langs MediaMarkt, maar daar hebben ze hem nooit in aassortiment gehad, dus ik denk dat ik hem toch bij wehkamp ga bestellen.

de 264 is bijna nergens meer verkrijgbaar en de 266 iig bij de wehkamp. O lastig hoor.

16

de onderdelen moet je niet in de vaatwasser willen doen.
worden ze niet mooier op.

Enthousiaste groet, Maxime

Maar ik vind er niet veel aan schoon te maken en als je hem bij de wehkamp bestel heb je hem de volgende dag al in huis en dat is ook wel weer prettig.

18

Ik heb hem besteld, wordt morgen afgeleverd!!!  :)

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, ik heb dat in ieder geval wel.

20

Mijn Kennie is binnen en gisteren uitgeprobeerd. Geen taart gemaakt, wel eieren met melk en bloem gemixt voor musaka, en de vleesmolen getest.
Mooie ding, met heel veel extra's, en idd. maakt hij well lawaai. Geen idee of het nou harder is dan bij de andere keukenmachines, want dit is mijn eerste, maar in vergelijking met mijn handmixer... maar ja... zo is het nou eenmaal...

Gelukkig hoef je er niet de hele dag naar te luisteren haha.