1

Onderwerp: Wilton creamy white icing zelf te maken?

Hallo,
ik heb laatst bij een workshop van Mamakaat de Wilton creamy white creme gebruikt om af te smeren. En ik vind dit erg lekker werken en smaken.
Is dit ook zelf te maken want ik vind het nogal prijzig om te kopen. Dit is wat ik bedoel:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -2372.html

Life is what you bake it.

2

Re: Wilton creamy white icing zelf te maken?

Zoek eens op de site van Wilton onder recipes :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3 Laatst bewerkt door Taartenmarie (19-06-2011 19:59)

Bedankt voor de tip maar ik kan 't niet vinden...
Dit komt nog het meeste in de buurt maar heb geen idee of het hetzelfde is:
http://www.wilton.com/recipe/Snow-White … ream-Icing
En er gaat water in en dat lijkt me niet zo handig als je r mee af wilt smeren  :think:

Of zou dit in de buurt komen:
http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing
En wat gebruik je dan voor de Solid vegetable shortening. Het enige wat ik kan bedenken is frituurvet  :s

4

Shortening is toch crisco?

Maar Crisco is niet echt solid te noemen toch? Shortening is volgens mij gewoon engels voor vet.

Even gegoogeld:

A popular brand name for solid vegetable shortening is Crisco
:o  :o  :o

Maar ja, als je een pot crisco gebruikt ben je ook duur uit...

7

Vegetable shortening is inderdaad crisco en je hebt het goed als je in plaats daarvan (hard)frituurvet gebruikt. Klinkt misschien vreemd, maar het is ook een gewoon plantaardig vet. Het tweede recept is het makkelijkste en komt goed in de buurt van de kant/en/klare icing. Door het gebruik van melk wordt de icing wat romiger, als je in plaats daarvan water gebruikt, is ´ie langer houdbaar (buiten de koeling). De hoeveelheid vocht is verwaarloosbaar, zal in ieder geval geen probleem opleveren m.b.t. het eventueel smelten van fondant of marsepein. Dit is juist een heel stabiele icing :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

Heb m gisteravond gemaakt met half om half roomboter en frituurvet...
Ik heb wat vanille aroma en amandel aroma toegevoegd en ....ik vond m prima! Niet zo boterig maar neutraler van smaak
Nu weet ik alleen niet hoe het zit met 'slechte' vetten in zo'n hard blok frituurvet...

9

Tja, volgens mij is het zo, dat elke vorm van hard vet ongezond is.....dus ook (room)boter. Zo lang je er geen kilo's van eet zal het misschien wel meevallen :)