Onderwerp: taart beetje ingezakt nadat hij vervoerd is.

hallo allemaal.
Ben nu een tijdje bezig met het maken van taarten en heb het weekend een hello kitty stapeltaart gemaakt voor mijn jongste dochtertje. Het bovenste deel was goed hoog geworden en heb ik 3 x gevult. middelste met jam en de bovenste en onderste met slagroom en verse aardbeien. Ik heb hem donderdagavond heel laat gemaakt en vrijdag vervoerd met de auto ongeveer 1 uur rijden. Zaterdagochtend is hij aangesneden. Nu op de foto kan je zien dat hij aan de onderkant wat ingezakt is.
Hoe zou dit kunnen. Zat zelf al misschien te denken dat ik de marsepein te dun uitrolt maar weet dit niet zeker. Als ik de taart bekleed heb met een lichte kleur dan kan je soms ook de snedes zien waar ik hem gevuld heb.

2

Re: taart beetje ingezakt nadat hij vervoerd is.

Misschien kun je vertellen wat je hebt gebruikt om te stapelen?

Wat je beschrijft lijkt mij dat door het gewicht van de bovenste taart je vulling naar buiten is geduwd..............

En voor/tegen het doorschijnen kun je de botercreme een kleurtje geven............zodat je het verschil tussen de lagen niet meer ziet.

nou ik heb de taart los vervoerd dus niet gestapeld en alleen het bovenste taartje is een beetje ingezakt de andere twee grotere zijn goed gebleven. Heb geprobeerd een foto bij te sluiten maar lukte niet .
Dat van dat kleurtje kan ik inderdaad wel proberen. Bedankt alvast.

4

Aha, ik begreep dat je taart ná het stapelen was ingezakt? Of is hij 'gewoon' ingezakt zónder gestapeld te zijn, al vóór het stapelen dus?  :think:

5

marjan's taarten schreef:

..... Nu op de foto kan je zien dat hij aan de onderkant wat ingezakt is. ............

Ik begreep de onderkant van je stapeltaart, dus ging uit van de onderste taart  :think:

ja sorry lees het eerste bericht nu nog een keertje en heb het inderdaad verkeerd opgeschreven maar het is dus de bovenste gedeelte van de taart en die is los vervoerd en niet gestapeld. :rolleyes:   :o