1 Laatst bewerkt door Pien S (08-06-2011 13:07)

Onderwerp: Aluminium bakblikken en de afwasmachine

Hoi Allemaal,

Hoe doen jullie dit?? ik heb nu een aantal aluminium bakblikken gekocht waarop staat dat ze afwasmachine bestendig zijn, maar op de dozen van de verschillende wasmiddelen staat dat ze agressief op aluminium reageren.

Hebben jullie ervaringen hiermee en welke middelen gebruiken jullie??

2

Re: Aluminium bakblikken en de afwasmachine

Volgens mij kunnen ze wel in de afwasmachine, maar dan verkleuren ze wel! (Worden vlekkerig)

3 Laatst bewerkt door Leef! (08-06-2011 13:10)

Ik was ze meestal met de hand omdat ik vind dat de vaatwasser ze niet heel goed schoonmaakt. En ik dan zeker weet dat de vorm goed blijft.

Maar denk dat het wel gewoon kan, hoor. Het gaat inderdaad een beetje vlekken.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Ik heb wel eens een aluminium vergiet gehad en daar vielen na een paar jaar de gaten in. Aluminium slaat ook helemaal wit uit als het in de vaatwasser gaat. Bij mij gaat er geen aluminium meer de vaatwasser in en zeker niet mijn dure bakpannen  :nooo

5

Ik heb het per ongeluk één keer gedaan met 1 bakpan van PME..... Die ziet er níet uit; niet zomaar een beetje gevlekt maar één en al witte (vies ogende want dat is het niet) vlekken........

Ik was ál mijn taartspullen altijd met de hand af, zéker de bakpannen! Zou het ook niemand aanraden.......

6

ok bedankt voor jullie hulp... dat wordt weer terug naar met de hand afwassen ( van mijn bakspullen dan.. :D )

Aluminium en de vaatwasser: volgens mij nooit een goede combinatie  :nooo

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

8

annick67 schreef:

Ik heb het per ongeluk één keer gedaan met 1 bakpan van PME..... Die ziet er níet uit; niet zomaar een beetje gevlekt maar één en al witte (vies ogende want dat is het niet) vlekken........

Ik was ál mijn taartspullen altijd met de hand af, zéker de bakpannen! Zou het ook niemand aanraden.......

jep, ik ook dezelfde fout een keer gemaakt

het kan geen kwaad maar ziet er gewoon niet uit

N-Joy Cakes

9

Ook hier een wit uitgeslagen PME pan. De binnenkant is trouwens nog wel goed, maar inderdaad liever op de hand afwassen.

10

hier hetzelfde, betre met de hand..

11

Al mijn bakspullen was ik, voor alle zekerheid, altijd met de hand af.
De vaatwasser heb ik voor de bakspullen nog nooit gebruikt.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day