1

Onderwerp: Mijn eerste communietaarten en eerste verjaardagsstapel dochtertje!!

Hallo,  :)

Leuk dat je mijn taarten wilt bekijken!

Voor alles is een eerste keer...en wat heb ik nog veel eerste keren te gaan als het om taarten gaat!  :D  Hieronder mijn eerste 3-laagse stapels, eerste communietaarten en eerste verjaardagsstapel voor ons dochtertje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Mijn eerste communietaart was voor Lars. Vraag was om het uitnodigingskaartje als inspiratie te gebruiken...zie topper!  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPGUDYWU.jpg

Communietaart voor Britt, met als enige wens: roze! Deze vond ik echt superleuk om aan te werken Eerste keer gewerkt met veiners (volgende beurs koop ik ze allemaal! :lol:) en eerste keer gedust! Was zelf eigenlijk best trots op het resultaat... :o

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWNIGYSE.jpg

En nog een close-upje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IABF66I8.jpg

En dan nog een eerste keer...de verjaardagstaart voor ons dochtertje; ze werd gisteren dan eindelijk 3 jaar, na weken van iedere dag opnieuw vragen: "Mamaaa, ben ik nu 3 jaar?" Ik had me zó verheugd op deze taart...resultaat: keuken die blauw stond van de rook, omdat het recept wat ik wilde uitproberen tot 2x toe totaal mislukte en tranen over mijn wangen van ellende, omdat het allemaal niet ging zoals ik wilde...maar de taart zou en MOEST af en dus koppig doorgewerkt tot zaterdagochtend 04.30 uur...vroeg naar bed dus, haha! Maaaarrr...hij was af! Had heel graag hetzelfde gevoel gehad als bij de vorige taart, maar helaas... Vond gewoon dat 'ie beter, anders en mooier had gekund, maar waarschijnlijk was het uiteindelijk nooit goed genoeg geweest... O-) Maar Lynn vond 'm mooi, ze wilde graag hartjes op de taart en die zaten erop, dus...nu kon er gesmikkeld worden!  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFP6FLAP.jpg

Ik heb ook nog een jacuzzi taart gemaakt (ook de eerste! :D ) voor de vriend van een collega, maar aangezien dat geen stapel was, staat die natuurlijk in de parade-rubriek!

Hoop dat je het lezen en kijken leuk hebt gevonden!
Tot een volgende keer maar weer!

Zoete groet,
Mandy

2

Re: Mijn eerste communietaarten en eerste verjaardagsstapel dochtertje!!

Mooie stapels hoor! Jammer dat die van je dochter net niet is zoals je 'em in je hoofd had. Maar volgens mij gebeurt dat vaker als het om een taart voor je eigen kind gaat.  ;) Maar ik vind 'em  :thumb:  :Y

3

wow, wat een mooie strakke taarten.

groetjes Anneliek

4

jeetje wat een mooie taarten ! ik vind de roze taart het einde !
en super strak zeg !

5

Alledrie mooie stapels. Ze zijn inderdaad wel superstrak geworden, hier mag je terecht fier op zijn !

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

Mooie, strakke stapels. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de vullingen.

7

Sil's taarten schreef:

Mooie, strakke stapels. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de vullingen.

Okee, hier komen ze:

Communietaart Lars:
30 cm was cake, 2x gevuld met witte chocoladecrème en speculaas.
25 cm was chocoladebiscuit, 2x gevuld met bosvruchtencrème en verse framboosjes.
20 cm was vanillebiscuit met aardbeiencrème en verse aardbeien.

Communietaart Britt:
25-20-15 cm, 3x vanillebiscuit, 2x gevuld met witte chocoladecrème en verse aardbeien.

Verjaardagstaart Lynn:
25 cm chocoladebiscuit, 2x gevuld met 1 laag chocoladecrème met oreo's en 1 laag vanillecrème.
18 cm (extra hoog) vanillebiscuit, 3x gevuld met 2 lagen witte chocoladecrème met verse aardbeien en 1 laag aardbeiencrème.
10 cm vanillebiscuit, 2x gevuld met vanillecrème en verse framboosjes (wens van dochterlief  :) )

Zoete groet,
Mady

8

Jeetje zeg, hoe krijg jij je taarten zo mooi strak?
Ik vind ze echt geweldig!

9

wat een geweldige stapels

10

Bedankt voor jullie fijne reacties!

Zoete groet,
Mandy

11

Leuke taarten!! Volgens mij herken ik een aantal Bien cutters?!

groeten Annemieke
Cake It

12

Wat een mooie taarten zeg, superstrak. Eerste keer voor het stapelen? Nou dat is niet aan te zien...ik mag binnenkort mijn eerste stapel maken, maar daar zie ik nu al tegenop..zit al te dubben hoe ik ze zal stutten. HOe heb jij dit gedaan?

13

Wow, dat beloofd wat, hele mooie taarten zeg!!!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

14

Ik vind ze alledrie fantastisch! De bovenste heel stoer en superstrak en mooi en leuk enz...

En die twee meidenstapels, ja super!

Bij de middelste taart heb je op de onderste laag die vertikale banen, daar zie ik stipjes op. Hoe heb je dat gedaan?

Groetjes,
Priscilla

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

15

Cake it schreef:

Leuke taarten!! Volgens mij herken ik een aantal Bien cutters?!

Dank je! Maar volgens mij is er maar één uitsteker bij van Bien en dat is natuurlijk het kroontje! Of mis ik er dan nog een paar?

Zoete groet,
Mandy

16

mar10 schreef:

Wat een mooie taarten zeg, superstrak. Eerste keer voor het stapelen? Nou dat is niet aan te zien...ik mag binnenkort mijn eerste stapel maken, maar daar zie ik nu al tegenop..zit al te dubben hoe ik ze zal stutten. HOe heb jij dit gedaan?

Dank je voor het compliment! Ik heb al wel eerder gestapeld, maar nog niet 3 hoog, dat was nu voor het eerst. Ik heb gebruik gemaakt van cakeboards en houten dowels voor het stutten. Heb geloof ik 9 dowels gebruikt voor de 30 cm en 7 voor de 25 cm. Er zijn natuurlijk meerdere manieren om te stutten en na het lezen over de verschillende mogelijkheden, heb ik gedaan wat mij veilig leek... :)

Zoete groet,
Mandy

17

Riekele schreef:

Ik vind ze alledrie fantastisch! De bovenste heel stoer en superstrak en mooi en leuk enz...

En die twee meidenstapels, ja super!

Bij de middelste taart heb je op de onderste laag die vertikale banen, daar zie ik stipjes op. Hoe heb je dat gedaan?

Groetjes,
Priscilla

Ook jij bedankt voor je complimenten! Die stipjes heb ik met een patroonroller gedaan!  ;)

Zoete groet,
Mandy

18

Mentje schreef:
mar10 schreef:

Dank je voor het compliment! Ik heb al wel eerder gestapeld, maar nog niet 3 hoog, dat was nu voor het eerst. Ik heb gebruik gemaakt van cakeboards en houten dowels voor het stutten. Heb geloof ik 9 dowels gebruikt voor de 30 cm en 7 voor de 25 cm. Er zijn natuurlijk meerdere manieren om te stutten en na het lezen over de verschillende mogelijkheden, heb ik gedaan wat mij veilig leek... :)

Zoete groet,
Mandy

Hmm denk ook dat ik voor safe wil gaan hoor, maar waar haal je die houten dowles vandaan? :o

19

Erg leuke stapels!  :Y

Klinkt allemaal erg lekker.

21

Mentje schreef:

Ook jij bedankt voor je complimenten! Die stipjes heb ik met een patroonroller gedaan!  ;)

Zoete groet,
Mandy

(zoek zoek zoek...) ehm... welke dan?

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

22

ik vind ze alle drie prachtig, knap gedaan.
En alle drie netjes afgewerkt en strak :thumb:  :thumb:  :thumb:

23

mar10 schreef:

Hmm denk ook dat ik voor safe wil gaan hoor, maar waar haal je die houten dowles vandaan? :o

De dowels zijn ook gewoon hier te krijgen in de webshop!

Succes!

Zoete groet,
Mandy

24

Riekele schreef:
Mentje schreef:

Zoete groet,
Mandy

(zoek zoek zoek...) ehm... welke dan?

Die ene, met die stipjes... :lol:

Heb even nog eens de regels doorgelezen, want wist niet zeker of ik de naam mocht noemen... :Y  Ik heb 'm van Ellen's creative cakes!

Zoete groet,
Mandy

wat een prachtige taarten

cake my day