Onderwerp: willen jullie mij helpen bij mijn eerste bruidstaart??
Ik weet het... er zijn al honderduizend topics over bruidstaarten... ik heb al heel wat 'insane query' meldingen gehad in mijn zoektocht naar antwoorden!
En ongetwijfeld staan alle antwoorden op mijn vragen ergens al... Maar ik wil zoooo graag ook ff van me af schrijven, want ik ben zenuwachtig!! Ook al is het voor een vriendinnetje... Het blijft natuurlijk toch een bruidstaart he? Ik ben koningin-zorgen-maken, dus... Willen jullie me helpen?? Heeeeeeel erg bedankt!
De bruid heeft het proeftaartje gekozen met de orchidee, ik ben blij! Hier staat mn bakseltje: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=151113
Nu ben ik aan het inkopen, en dat valt nog niet mee... De eerste vragen komen al boven drijven, namelijk:
De taart moet voor ongeveer 90 mensen zijn, en de bruid en ik waren het erover eens dat telkens 7,5 cm verschil tussen de lagen het mooiste was bij dit ontwerp. Ik kwam na heel wat gereken uit op: 40-32,5-25-17,5 De bovenste moet ook niet te klein worden, want er moet nog een topper bovenop. Zit ik nu een beetje goed met deze taarten? Heb ik genoeg stukjes? En gaat het er wel mooi uitzien zo? 40 cm zeg.... wat een joekel.... Wat mij meteen bij de volgende vraag brengt:
Cakedrums gaan maar tot 40 cm, wat ga ik dan onder die onderste taart doen? Er moet wel een rand uitsteken nog, anders kan ik die parels nergens kwijt... Moet ik zelf aan het figuurzagen slaan? bekleden met fondant en een lint en de taart met een cakeboard eronder? Iemand nog een briljant idee?
Waarom bestaat bakblik 32,5 cm 10 cm hoog niet?? Alle maten zijn er in 10 cm hoog, behalve 32,5 cm!! Da vink dus echt stom... Dan maar een lager bakblik kopen en 2 keer bakken? Of weet iemand een merk die het wel heeft?
Wat kan ik het beste gebruiken om te stutten? plastic in de onderste laag, hout in de bovenste twee? En dan cakeboards ertussen?
Moet ik voor een 40 cm taart nog een heating rod gebruiken ofzo? Ik heb nog niet groter gebakken dan 25 cm, is 40 cm lastig?
Er komen vast meer vragen bovendrijven als ik eenmaal aan de slag ben, mag ik jullie via dit topic dan weer lastig vallen? Heeeeeel erg bedankt voor jullie hulp!!