1

Onderwerp: verse aardbeien

hoi ik had graag mijn biscuit gevuld met verse aardbeien maar hoe doe je dit ?
ik bedoem wordt de biscuit niet doorweekt door de sappen van de aardbeien werk je best met nog een andere vulling tussen moet je ze op voorhand behandelen (met gelijk of poedersuiker )??
alvast bedankt voor de tips :)

2

Re: verse aardbeien

hm, ik doe laagje aardbeienjam, verse aardbeien (gewassen en nagedroogd in plakjes) dan slagroom met klopfix, ik sluit als het ware de verse asrdbeien in, bij mij gaat goed en wij vinden t erg lekker, maar ja ik bak alleen voor eigen gebruik

3 Laatst bewerkt door Sandra-lala (25-05-2011 06:43)

Afgelopen weekend heb ik een taart gemaakt met verse aardbeien en frambozen. Bij elk van de 2 lagen vulling had ik eerst een laagje zwitserse room gedaan en daarop de plakjes aardbei en op de andere laag de frambozen.
Met zwitserse room bedoel ik; half slagroom half gele banketbakkersroom door elkaar..... mijn zoon noemt dit zwitserse room op het werk dus ik weet niet of dat ook zo in taartenland hier is.
Zelf was ik ook bang dat het fruit zou gaan lekken maar ondanks mijn zus geen plek had in de koelkast en het zaterdag best warm was is het prima gegaan. De vulling bleef mooi.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes.

ps. ik lees berichtje hier boven. Ik moet zeggen ik was aardbeien nooit, dus dat heb ik voor de taart ook niet gedaan.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

ja hoor dit bevestigd mijn vermoeden dat ik met een vulling moet werken misschien met een lichte romige witte chocolade mouse lijkt me wel lekker en mooi van kleuren ook hier is het voor mijn eigen verjaardagstaart niet in opdracht of verkoop  ;)