1

Onderwerp: hoe lang van te voren maak ik biscuitdeeg en botercreme?

Ik ben nog niet zo'n ervaren bakster en nu krijg ik gelijk een vuurdoop door 3 taarten te moeten bakken voor volgend weekend.
Veel fondant figuurtjes heb ik al klaar en in alle rust kunnen maken.
Maar nu vraag ik me af hoe lang van te voren kan ik de biscuit maken?
Ik wil ze eigenlijk niet invriezen, want ik heb geen plek in mijn kleine vriezer. Blijft biscuitdeeg nog wel een paar dagen vers of moet ik het echt de dag van te voren bakken?

En hoe zit het met de botercreme? Hoe lang van te voren kan ik die maken? En als ik hem klaar heb hoe lang van te voren moet ik hem dan uit de koelkast halen om te kunnen gebruiken?

De vullingen maak ik wel pas een dag van te voren want ik wil moussen maken en dat lijkt me handiger om vlak van te voren te doen toch?
Er zit slagroom door heen namelijk...

Ik heb al aardig wat doorzocht hier op het formum maar ik kan net niet helemaal antwoord vinden op mijn vragen. Hopelijk weten jullie als ervaren baksters het antwoord! :)

2

Re: hoe lang van te voren maak ik biscuitdeeg en botercreme?

Een kapsel maak je het beste een dag van te voren. Als je hem eerder maakt, dan heb je kans dat hij uitdroogt, maak je hem op de dag zelf, dan is ie te vers om te bewerken.

1:1 botercrème kan al ruim van te voren, wel in de koelkast bewaren. Botercrème mix kan max 2 dagen van te voren, (vind ik zelf) ook het liefst pas in de avond. Hoe lang van te voren het uit de koelkast moet, ligt aan de temperatuur van je omgeving.
Slagroomvullingen maak je dan op de dag zelf. De smaak van slagroom verandert snel en het kan na een dag al niet meer lekker zijn.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: hoe lang van te voren maak ik biscuitdeeg en botercreme?

saskiaaa72 schreef:

Ik ben nog niet zo'n ervaren bakster en nu krijg ik gelijk een vuurdoop door 3 taarten te moeten bakken voor volgend weekend.
Veel fondant figuurtjes heb ik al klaar en in alle rust kunnen maken.
Maar nu vraag ik me af hoe lang van te voren kan ik de biscuit maken?
Ik wil ze eigenlijk niet invriezen, want ik heb geen plek in mijn kleine vriezer. Blijft biscuitdeeg nog wel een paar dagen vers of moet ik het echt de dag van te voren bakken?

En hoe zit het met de botercreme? Hoe lang van te voren kan ik die maken? En als ik hem klaar heb hoe lang van te voren moet ik hem dan uit de koelkast halen om te kunnen gebruiken?

De vullingen maak ik wel pas een dag van te voren want ik wil moussen maken en dat lijkt me handiger om vlak van te voren te doen toch?
Er zit slagroom door heen namelijk...

Ik heb al aardig wat doorzocht hier op het formum maar ik kan net niet helemaal antwoord vinden op mijn vragen. Hopelijk weten jullie als ervaren baksters het antwoord! :)

zelf maak ik alles 1 dag van tevoren ;)