1

Onderwerp: Bal en ballon....

Het is vandaag communie in het dorp en zowel de kerk als alle huizen zijn op dezelfde manier versierd: met paarse ballonnen. Voor Bas moest er dan ook een taart komen in de vorm van een paarse ballon. En Bas houdt vreselijk veel van fondant, dus s.v.p. wat extra fondant er bij, speciaal voor hem. Het mandje is dus massief! :Y
Vulling was op verzoek champagnecrème en aardbeien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HALOPPME.jpg

Dit was een last minute.....het hoefde niks speciaals te zijn, als er maar iets met voetbal en de kleuren rood en wit bij zat. Tja, zo'n halve voetbal had ik al een aantal keer gemaakt, dus ik zocht iets met meer uitdaging. En een uitdaging was het! Het is een cake, gevuld met knapperige chocolade en ganache en ook afgesmeerd met ganache.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHBMHRHI.jpg

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

2

Re: Bal en ballon....

Wow, die bal is goed gelukt zeg.

Ik vind het taartje met de luchtballon ook erg mooi, vind het altijd leuk als het taartje helemaal bij het thema past  :thumb:

3

Re: Bal en ballon....

Wauw die luchtballon is echt super gaaf zeg!  :)

Groetjes Manon

4

Re: Bal en ballon....

ontzettend leuk die ballon en wat zal het kind blij zijn met het mandje  :Y

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

5

Re: Bal en ballon....

Allebei leuke taarten, vooral de eerste vind ik heel origineel

6

Re: Bal en ballon....

Je ballon is een plaatje, maar wow, Katja, helemaal geweldig, die voetbal!
Ik moet voor Hemelvaart een Voetbalcommunietaart maken......
Wilde eigenlijk een halve bal maken, maar nu ik deze zie: dit is toch wel 100x gaver! Ik weet alleen nog niet of ik het aandurf..... :s
Wellicht wil je me wat tips geven?

Ik vind het er trouwens ook geweldig uit zien, dat je 'm op zo'n grote drum gemaakt hebt!  :thumb:

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

7

Re: Bal en ballon....

Hé Wendy,

Tja, die bal.....Aan de ene kant viel het me heel erg mee, het stapelen, afsmeren en bekleden ging eigenlijk heel erg goed. Het zijn twee blanda's 20 cm op elkaar. Ik heb wél cake gebruikt, een cakeboard ertussen en een dowel in de onderste helft. Maar dat ging dus goed. Het grootste probleem was het maken van de vlakken. Ik heb speciaal hiervoor de voetbaluitstekers gekocht ( die gemaakt zijn voor de Blanda 20 cm), maar had daar toch weer problemen mee. Ik ben bovenaan begonnen met een zwart vlak, maar had in de tweede rij al moeite om de witte vlakken aan te passen. Hoe verder naar beneden ik kwam, hoe moeilijk dat werd. Ik heb dus ook flink moeten "valsspelen" om hem enigszins mooi te krijgen. Ik weet niet waar dat aan ligt...misschien kun je beter in het midden beginnen met afwerken, of misschien zijn de uitstekers tóch niet helemaal juist? Misschien gaat het fout, omdat ik de bal eerst helemaal bekleed had? Geen flauw idee.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

Re: Bal en ballon....

Wat lief, die ballon!! En wat leuk die sjaal rondom de bal :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Re: Bal en ballon....

Oeee...leuk!!!! VInd je bal mooi gelukt en je luchtballon erg origineel!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl