1

Onderwerp: grrr mn biscuit blijft mislukken

Ik snap er echt helemaal niks van,ik heb al verschillende recepten oa recept van hier geprobeerd,ik doe precies wat er in de recepten staat en mn biscuit blijft mislukken,ik word er verdrietig van,het ziet er nu naar uit dat mn dochter geen eigen gemaakte taart heeft voor dr verjaardag volgende week,ik ben echt flink aan het balen,als ik nou iets niet deed zoals er in de beschijving staat dan wist ik iig wat er aan de hand was en kon het dan anders doen.De biscuit word hard aan de zijkanten en hij komt niet omhoog.

2

Re: grrr mn biscuit blijft mislukken

heb je het ook al met de mix geprobeerd? Daar kan eigenlijk weinig aan fout gaan en is heerlijk luchtig.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Beschrijf eens stap voor stap wat je doet, dan kunnen we beter helpen.
Btw: ik gebruik tegenwoordig ook altijd mix, maar ook met eigen recept lukte het wel...

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Hi Prutser!

Waar woon je? Want ik wil best een kapsel voor je bakken, hoor :)

5

Even diep ademhalen....rust.... ;)
Er zijn je al velen voorgegaan met deze frustratie en uiteindelijk is het iedereen gelukt.

Een aantal tips op een rijtje
- Zorg dat al je ingrediënten op kamertemperatuur zijn. eieren kun je eventueel nog een paar minuten in warm (dus niet koekned!) water leggen.
- Je beslag moet echt super luchtig geklopt worden. Dit gaat het beste met een elektrische (hand)mixer.
- Klop de eieren minimaal 10 minuten totdat er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan
- spatel de bloem er voorzichtig maar snel doorheen.
- Zorg dat je oven goed voorverwarmd is. Maximaal 180 graden voor een elektrische oven en maximaal 160 graden voor een hetelucht oven.

Het is een beetje afhankelijk van het recept dat je gaat gebruiken welke tips er nog meer handig zijn...

En anders kan je kant en klaar halen bij AH. Is wel minder lekker... maar nog best te eten :lol:

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

7

Ik heb de mix gehaald,en grrrr weer mislukt!
echt een hoop gevloekt vanmiddag.
Ik doe precies hoe jullie het zeggen en wat er op de verpakking staat,ik dacht dat het nu goed ging,hij zag er goed uit,tot ik hem uit de oven haalde na 45 min,de binnenkant was grotendeels niet gaar.Is mijn oven niet goed?
@MjammieMarjo,ik woon in Voorburg en heb familie in zoetermeer wonen,echt heel lief aangeboden van je!
Ik ga het morgen nog 1 keer proberen,mn dochter wil zo graag een zelfgemaakte taart,en ik ook trouwens.
Thnx allemaal voor de hulp!
groetjes patricia

8

Mijn biscuit laat ik 1 uur in de oven want daarvoor is ie ook nog niet gaar Test voordat je hem uit de oven haalt met een saté prikker of ie gaar is Herhaal dit elke 5 minuten na de 45 min
Succes!!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

9

Misschien is het een goed idee je oven eens te meten. Heb je een thermometer? Dat is namelijk het enige dat ik kan bedenken waarom het zelfs met mix fout zou gaan.
Ik bak overigens altijd van lage temperatuur naar hoog. Eerst 12 minuten op 165, dan 12 minuten op 175 en dan nog 12 op 180. Dan kijk ik met een sateprikker of hij gaar is...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

vlinder13 schreef:

Mijn biscuit laat ik 1 uur in de oven want daarvoor is ie ook nog niet gaar Test voordat je hem uit de oven haalt met een saté prikker of ie gaar is Herhaal dit elke 5 minuten na de 45 min
Succes!!

Thnx,Ik heb hem dus 45 minuten (160 graden heteluchtoven)in de oven gehad zoals ze op de verpakking aangaven,morgen wil ik hem dus langer erin laten staan.
@Annemiek,bak jij ook in heteluchtoven?
Thnx voor de tip ik ga van de week een thermometer kopen voor in de oven,dan weet ik of het daar aan ligt en er een nieuwe oven moet komen,want ik wil gewoon taarten kunnen bakken.

11

T enigste wat ik ook kan bedenken is je oven.
Er zit zo'n groot verschil tussen, de een bakt een uur, de ander 30 min.
Zelf bak ik op hetelucht, 150 graden constant, en precies 30 minuten, ze zijn perfect en megahoog.
T is dus maar net; hoe/ wat/merk  is je oven!
Veel succes en ik hoop echt dat t lukt, want dit is zoooo frustrerend voor je!

Zorg je er ook voor dat er een stukje van je gardes boven het beslag uit komt? Anders kun je er niet genoeg lucht in mixen!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Ik heb een biscuitcake gemaakt, maar na een half uur is het heel droog en hard. Wat doe ik fout.
Wie kan mij helpen?

14

ginavinckers schreef:

Ik heb een biscuitcake gemaakt, maar na een half uur is het heel droog en hard. Wat doe ik fout.
Wie kan mij helpen?

Waarschijnlijk te hoge temperatuur!!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

15 Laatst bewerkt door prutser (22-05-2011 20:03)

Pfffff duurt ff maar hij is redelijk gelukt,heb hem een uur in de oven gehad,hij is niet helemaal geworden hoe ik wilde omdat ik weer dingen was vergeten te kopen maar we hebben een taart,ik ben niet tevreden maar dochterlief wel en daar gaat het om!
Kan iemand me vertellen hoe ik de foto erop zet?
groeten patricia
ennuh thnx allemaal voor de adviezen/hulp.

Je hoeft ook niet per se een biscuit te bakken om een lekkere taart te kunnen maken. Je kunt ook een lekkere cake (zelfgemaakt of bijvoorbeeld van Koopmans) bakken, minstens zo lekker en ook nog eens makkelijk te maken  :)

'I love it when a cake comes together'

17

Gelukkig dat het is gelukt. Een kapseltje is (hier) zo gebakken, dus...

succes met bekleden :thumb:

18

MjammieMarjo schreef:

Gelukkig dat het is gelukt. Een kapseltje is (hier) zo gebakken, dus...

succes met bekleden :thumb:

Hij is al helemaal klaar ;) bekleed en al.