1

Onderwerp: Taartje voor de congierge die weg gaat... met veel scheurtjes :((

Ik kreeg via een nichtje de vraag of ik een taartje kon maken voor de congierge van hun school die weg ging.. 

Het maakte niet uit wat, alleen de vulling en de tekst hebben de leerlingen onderling bepaald... Dus ik dacht probeer eens een bolstrikje  :)
De leerlingen en de meester hadden zich verheugd op een lekker stukje taart, dus ik sprak later de meester en vroeg of de taart had gesmaakt :9 
Hij keek me aan en schudde NEE! Ik schrok me rot natuurlijk, maar tegelijkertijd had hij ook een grijns op zn gezicht... Dus ik keek m vragend aan  :/ 
Zegtie: Hij (de congierge) zei, dat komt mooi uit, die neem ik mee want ik krijg vanavond ook nog visite  :lol:  :lol:  :lol:  Hij werd 65, dus zijn visite thuis heeft er hopelijk van gesmuld!!"
Een domper voor de leerlingen en de meester dus!! Misschien maak ik nog wel een eindejaars taartje voor ze... vond het toch wel zielig eigenlijk  :Y

Lang verhaal, maar dit was het geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVTVIDYA.jpg

Met het bekleden scheurde heel mn fondant  :s  De helft weg gegooid, zat onder de botercreme.. Opnieuw bekleed en weer veel scheurtjes, probeerde het nog enigszins weg te werken maar hoe meer ik deed hoe erger het werd!  Dus zo maar gelaten  :(
Tips tegen het scheuren zijn welkom, al heb ik er al wel wat gekregen in andere topics  :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIRSXCCF.jpg

Re: Taartje voor de congierge die weg gaat... met veel scheurtjes :((

Welk merk fondant gebruik je?

Mooie en lieve taart trouwens  ;)

3

Hullie schreef:

Ik kreeg via een nichtje de vraag of ik een taartje kon maken voor de congierge van hun school die weg ging.. 

Het maakte niet uit wat, alleen de vulling en de tekst hebben de leerlingen onderling bepaald... Dus ik dacht probeer eens een bolstrikje  :)
De leerlingen en de meester hadden zich verheugd op een lekker stukje taart, dus ik sprak later de meester en vroeg of de taart had gesmaakt :9 
Hij keek me aan en schudde NEE! Ik schrok me rot natuurlijk, maar tegelijkertijd had hij ook een grijns op zn gezicht... Dus ik keek m vragend aan  :/ 
Zegtie: Hij (de congierge) zei, dat komt mooi uit, die neem ik mee want ik krijg vanavond ook nog visite  :lol:  :lol:  :lol:  Hij werd 65, dus zijn visite thuis heeft er hopelijk van gesmuld!!"
Een domper voor de leerlingen en de meester dus!! Misschien maak ik nog wel een eindejaars taartje voor ze... vond het toch wel zielig eigenlijk  :Y

Met het bekleden scheurde heel mn fondant  :s  De helft weg gegooid, zat onder de botercreme.. Opnieuw bekleed en weer veel scheurtjes, probeerde het nog enigszins weg te werken maar hoe meer ik deed hoe erger het werd!  Dus zo maar gelaten  :(
Tips tegen het scheuren zijn welkom, al heb ik er al wel wat gekregen in andere topics  :)

Hoi,

Leuke taart !!
Beetje crisco op de scheuren en dan voorzichtig glad wrijven wil nog wel eens helpen

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

4

De taart is leuk geworden wel jammer voor de kids dat hij hem mee naar huis nam, daar zullen ze vast en zeker van gesmuld hebben.

Groetjes Paulien

Groetjes Paulien

5

Party-treats schreef:

Welk merk fondant gebruik je?

Mooie en lieve taart trouwens  ;)

Dank je   ;)
Ik gebruikte bij deze taart pettinice, witte kilo verpakking, zelf gekleurd..
Funcakes geprobeerd bij de woezel en pip taart (ook in de parade) daar had ik ook scheurtjes  :/
Ik had al dikker uitgerold, naar mijn idee te dik (heb er zelf ook van op)...
Bij het kleuren smeer ik mn handen altijd in met crisco, tegen het plakken.. ik dacht misschien wordt het daardoor te soepel en scheurt het?

6

Ellen Lagas schreef:
Hullie schreef:

Hoi,

Leuke taart !!
Beetje crisco op de scheuren en dan voorzichtig glad wrijven wil nog wel eens helpen

Groetjes Ellen

Dan ga ik dat volgende keer proberen! Al hoop ik dat het niet nodig is natuurlijk  :lol:
Strijk de de scheurtjes dan met de smoother glad of met je vingertop?

7

Jammer, maar hij is verder wel mooi hoor. En van veraf zie je het niet :) .
Ook de kleuren combo is mooi.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

8

mooi taartje hoor :thumb:

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

9

Elis schreef:

Jammer, maar hij is verder wel mooi hoor. En van veraf zie je het niet :) .
Ook de kleuren combo is mooi.

:lol: van veraf zie je het niet hahaha... nou ik vond het zo erg, baalde enorm! En die leerkracht zei, Echt klasse! Mooi gemaakt   :thumb:  en ik dacht je zou eens mieten weten.......  :P

10

Ik zweer bij Bakels fondant en met crisco smeren vind ik niet mooi want het gaat dan glimmen en wordt uiteraard vettig en als je er dan nog van alles op moet gaan plakken, is dat niet handig is mijn ervaring.

Ik werkte altijd met funcakes maar kreeg er echt ruzie mee totdat ik hier en daar hoorde van bakels en ben het gaan gebruiken en tadaa...nooit meer scheurtjes.

11

Ik vond het toch een mooi en stijlvol taartje hoor :Y

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014