1

Onderwerp: spoed

weet er iemand of ik gewoon amandelpoeder door de biscuitmix kan doen, zonder voor de rest de verhoudingen aan te passen?

2 Laatst bewerkt door tom poes (05-11-2007 16:58)

Re: spoed

Ik heb bij mijn narrentaart op een beslag met 6 eieren 50 gram amandelpoeder gedaan ipv mix en een half zakje bakpoeder extra..

Zag ik het snel genoeg :D ?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

ja hoor Yvonne.. :D

en proefde je de amadel duidelijk?

4

Ik vond het nauwelijks te proeven eerlijk gezegd, maar misschien namen de vullingen teveel 'smaak'....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

ik maak het zelf en pas dan mijn recept aan ttz, ipv bvb 30 gr suiker en 30 gr bloem neem ik 20 gr suiker - 20 gr bloem en 20 gram broyage (dus amandelpoeder en poedersuiker 1/1 effe samen in de keukenrobot gemixd met de messen)  je proeft het toch goed vind ik, heerlijk met daarop zwitserse room.

wat ik ook doe is in mijn vorm een paar schilfers strooien en dan bovenop het beslag nog is zodat zowel de onderkant als bovenkant krokanter is ;)

succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Ik ben natuurlijk weer te laat...

... maar als het je puur om de amandelsmaak gaat... dan kun je ook gewoon 2 theelepels essence door je beslag doen. Of amaretto maar dan 2 eetlepels :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ja Carin, te laat :D
Taart is gebakken, maar niet goed gerezen. De binnenkant ziet er wel luchtig uit, maar hij is veel platter gebleven. Dus de volgende keer probeer ik het op jouw manier. Ik denk dat ik nu Amaretto ga sprenkelen..

8

Oh maar dat is ook erg lekker hoor! Ik ben g

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

en hoe heb je 't nu gedaan Kristien?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

normaal is het bij de aveve biscuitmix 330 g mix op 5 eieren - ik heb 290 g mix genomen, 40 g amandelpoeder en 5 g bakpoeder. Maar mss was een extra ei erbij en 10 g bakpoeder beter geweest.
Ik laat nog iets weten over de smaak..