1

Onderwerp: MMF Niet bewerkbaar

Hallo ik ben een beginner met het taarten bakken en heb vorige week voor het eerst zelf MMF gemaakt. Maken leek geen probleem en heb het daarna goed luchtdicht verpakt. Nu wilde ik het gisteren gaan kneden en kleuren maar het lukte niet. De MMF was zeer stug en kon het niet kneden. Toen even een paar seconden in de magnetron gedaan maar daarna was het te plakkering en kon ik er ook niets mee. Kleur pakte ook niet. Weet iemand waar ik wellicht de fout in ben gegaan. Te veel of te weinig poedersuiker misschien?
Niet goed doorgekneed? :think:

2 Laatst bewerkt door Elis (02-05-2011 15:37)

Re: MMF Niet bewerkbaar

Hoe dit komt weet ik niet maar misschien helpt het om een beetje glycirine erdoorheen te doen.

Te koop in de ''hebshop''.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

3

Vreemd! Hoe heb je het precies gemaakt?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

ik denk idd te veel poedersuiker. En kleur kan je toevoegen bij de marshmellows voor de poedersuiker er door gaat.

Of misschien heb je de verkeerde marshmellows gebruikt....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik had witte marshmellows bij de xenos meegenomen.
Wil morgen een nieuwe poging doen zal dan eens kijken of minder poedersuiker werkt en ga dan dezelfde dag de taart ermee bekleden.

6

In principe moet het geen probleem zijn om je MMF te bewaren. Ik maak de mijne altijd vantevoren en bewaar hem zelfs nog wel een maand of 3 als ik over heb!
Inderdaad; niet teveel poedersuiker gebruiken, en als je hem in de magnetron opwarmt echt maar 10 seconden of zo!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...