1

Onderwerp: koekjes met icing-----> ik werd misselijk!

Ik heb met de ketting koekjes mee gedaan en ik kreeg ze opgespoten met icing, terwijl ik ze tot voorheen altijd maakte met marsefond. Degeen die ik kreeg waren veel lekkerder en nu heb ik ze zelf met icing proberen te maken. Helemaal naar mijn zin :)  maar...... zo vreselijk vies zoet :(  ik hou best van zoet maar dit is té!

Waar doen jullie het mee? ik heb het koekjes recept van peggy porsen gebruikt en de royal icing mix van fun cakes

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

2

Re: koekjes met icing-----> ik werd misselijk!

Icing is nu eenmaal zoet. Het bestaat uit eiwitpoeder en suiker....

3

ja dat snap ik, maar de mijne waren echt vreselijk zoet, na een halve koek was ik al misselijk :s  terwijl ik ze vorige week kreeg en er gewoon 2 van opat

4 Laatst bewerkt door djehr (01-05-2011 21:32)

Ik gebruik  deze:

voor de lijntjes eiwitpoeder van Wilton http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 9&y=15

en voor het vullen:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -2369.html

5

Dankjewel, inmiddels weet ik al wat ik "verkeerd" deed :o  :)

6

Ben nu wel erg nieuwsgierig wat je gedaan hebt  ;)

7

gewoon alleen maar.....

http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -1938.html

8

Maar daar is toch niets mis mee? Daar ben ik ook mee begonnen, totdat ik pas een workshop icing spuiten gedaan heb. Of heb je er nog extra poedersuiker bij gedaan?

9

nee niets extra's bij gevoegd.
Ik had van de ketting koekjes de koekjes van taartdoos (rianne) gekregen en die waren gewoon lekkerder, heb via de mail van haar inmiddels gehoord wat ze gebruikt heeft en dat ga ik dan proberen, die van haar waren minder zoet namelijk

10

Dat vraagt om een recept ;)

11

die heb ik gevraagd, nog even wachten. ze gebruikte wel het recept van peggy porsen (net als ik) maar dan anders bereid dan ik, en niet deze icing maar die van peggy, maar die heb ik dus niet ;)

12

Het recept van Peggy kun je op 2 manieren maken:
1. met eiwitpoeder (merengue powder van bijv. Wilton)
2. met verse eiwitten.

Voor 1. volg je gewoon het recept op het pakje en voor 2 is het recept als volgt:

- 1 kg gezeefde suikerbakkerspoeder (of gewoon poedersuiker)
- 4 eiwitten (medium eieren), licht losgeklopt
- 1 theelepel vers en gezeefd citroensap

Bereidingswijze

Doe de suiker , het citroensap en de eiwitten in de kom van de mixer.
Begin met mixen op lage snelheid. Als alles goed door elkaar zit controleer dan de samenstelling van de icing. Als het er aan de zijkanten van de kom nog steeds droog en kruimelig uitziet voeg dan wat eiwit toe totdat de icing er glad maar niet nat uitziet.
Mix nog 4-5 minuten door op lage snelheid totdat er stijve pieken ontstaan in de icing.
Deze icing kun je in een goed afgesloten zakje of doos tot 7 dagen bewaren in de koelkast

13

Met wat citroenzuurpoeder maak je RI minder zoet!

Sinds kort verkrijgbaar bij DLTshop: 2,50 voor een potje van 70 gram; je hebt maar mespuntjes nodig.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

14

:think: zou je daarvoor ook gewoon citroensap kunnen gebruiken? Dus een deel van het water vervangen door citroensap?