1

Onderwerp: Ik baal hier zo van!

Hallo allemaal,

Vooropgesteld dat ik niet zeker weet of ik bij het goede onderwerp zit stel ik toch mijn vraag maar,lees en huiver: ik ben een beginnende bakster en heb al wel een aantal heel leuke taarten gemaakt,ging altijd erg goed,tot gister! Taartje,gevuld met bbroom en tobleronevulling (beiden voorzien van een dijkje) , afgesmeerd met botercreme en bekleed met rode marsepein en fuchsiarose,gele en oranje sterren. Ik wilde mijn lettertappits uitproberen dus er moest nog een tekst op maar ik was het zat en besloot dat vandaag te doen. us ik heb de taart gisteravond in de koelkast gezet. Vanmorgen in gevecht met de lettertappits,let ik even niet op begint de marsepein te bobbelen en uit te zakken en vervolgens als toegift ook nog lekker te scheuren moewahh!!!!! De sterren op de zijkant zijn nu vallende sterren geworden,ook leuk :grr: ! Mijn vraag; hoe kan dat nou?? Ik heb dat nog nooit eerder gehad. Ik denk eigenlijk zelf dat ik hem misschien beter in de koude schuur had moeten zetten,maar ja, er zit slagroom in en je wil niet dat je visite een "taartje from hell" eet en doodziek wordt,toch? Wie heeft tips ??

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

Re: Ik baal hier zo van!

Nou als ik het zo hoor is het al een 'taartje from hell' Maar wel een eetbare! Ik zou het probleem ook wijden aan de koelkast.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

3

Beautiful Creations schreef:

Nou als ik het zo hoor is het al een 'taartje from hell' Maar wel een eetbare! Ik zou het probleem ook wijden aan de koelkast.

Ja,ik heb me er al een beetje mee verzoend,heb hem een beetje gefatsoeneerd voor zover mogelijk.Inderdaad,qua uiterlijk is (alleen de zijkant ) het inderdaad een taatjr from hell,ha,ha! Het is eigenlijk ook pas de eerste echte tegenslag, we gaan hem toch gewoon lekker opeten want ik ben er van overtuigd dat 'ie "goddelijk"smaakt!

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

4

Waarmee heb je de taart afgesmeerd? Ik heb het ook eens gehad, toen had ik afgesmeerd met botercreme van mix voor botercreme. Daar zit vocht in. Sindsdien smeer ik af met compacte botercreme, daar zit geen vocht in. En nooit meer last gehad!

Als je het idee hebt dat het van buitenaf komt, staat je koelkast misschien erg koud. Door het temperatuurverschil tussen de koelkast en erbuiten vormt zich een laagje condens op je taart en ook daarvan kan je taart smelten.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ik zet de taart altijd in de koelkast maar dan wel op stand 3 of liever 2 (vergeet het altijd weer terug te zetten en daar is manlief niet zo blij want het is zijn drank (bier, wijn, cola) koelkast :D ), maar dan heb ik er geen problemen mee.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

6

Ik heb het nog nooit gehad, en smeer altijd met de mix en zet ook in de gewone koelkast... Kan je niet helpen, sorry!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

7

Ik heb het ook eens gehad met de botercreme van de webshop. Die gebruik ik nu wel als vulling, maar niet direct onder de fondant/marsepein. Daarvoor gebruik ik botercreme met de verhouding 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker.

succes Ingrid

8

Ik zit mijn koelkast op tussen de 1-2 en niet hoger. En inderdaad heb je de mix van de botercreme gebruikt waarbij je water moet erbij moet ?

Ik maak altijd mijn botercreme gewoon van roomboter en doe er geen water bij, zo blijft die wat steviger. Maar iedereen heeft een andere mening hoor  ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Inderdaad smeer ik altijd af met de botercrememix van de webshop.Ik denk dat het een combinatie van de mix en vocht in de koelkast is.Kan hem helaas niet lager zetten omdat er ook etenswaren in liggen.Zou het helpen als je zo'n taart in een taartdoos(plastic) zet? (In de koelkast) Ik ga in elk geval eens afsmeren met een andere botervariant,de vullingen met slagroom zijn te lekker om niet meer te gebruiken,ha,ha! Misschien blijft de zijkant dan ook strakker,bij mij gaat dat toch altijd een beetje "lubberen" (= bobbelen)

Bedankt voor alle tips! Monique63

Carpe Diem !

10

Taartdoos kan helpen, maar dan van karton en juist geen plastic, want dat 'ademt' niet, dus laat het marsepein extra zweten....

En inderdaad, compacte botercreme wordt lekker snel lekker stevig in de koelkast, dus geen gelubber!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!