1

Onderwerp: Afsmeren met slagroom?

Kan ik afsmeren met slagroom?

Ik heb een biscuit gemaakt en zou die graag vullen met aardbeien en afsmeren met slagroom.
Is dat een dom idee :nooo  of kan dat :Y ?
Ik ben nog een beginner en ben dus benieuwd naar wat jullie zeggen.
Alvast bedankt voor de hulp!

Re: Afsmeren met slagroom?

Gaat er daarna nog wat op? Ga je nog bekleden met fondant of marsepein? Zo ja, dan zou ik het niet doen, want dan is de kans groot dat je marsepein/fondant gaat smelten.

Ga je dat niet doen, dus blijft het een slagroomtaart, dan kan het.

Groetjes Karine

3

Dacht inderdaad nog te bekleden met fondant.
Niet doen dus :(
Kan ik tussen 2 lagen biscuit aardbeien en slagroom doen en afsmeren met gelei?
Lust namelijk geen botercreme.

ik heb het 2x wel gedaan met slagroom en dat ging eigenlijk best goed... het is niet gesmolten.

5

Ik doe het ook wel met slagroom maar dan vaak met een smaakje, verder geen problemen mee.

6 Laatst bewerkt door karla59 (30-04-2011 16:22)

...

7

Bedankt voor de reacties!

Heb het dan toch maar geprobeerd...
en gelukt!
De slagroom werd wel plat (naar de lopende kant) bij het opsmeren.
Maar de fondant was niet gesmolten en de taart zag er goed uit.

Vraagje aan Karla59: wat voor smaakjes doe je er dan bij? Ben benieuwd en wil dat ook wel eens proberen.

over dat smelten van je taart, als je je taart na 12 uur nadat je hem af hebt aansnijdt, kijk dan maar eens naar je marsepein/fondant en je slagroom. Je bekleding is wat plakkerig geworden alsof er slijm op zit. Als je te lang wacht met aansnijden, wordt dat slijmerige steeds erger en gaat het druipen, vanaf de binnenkant dus. Op een gegeven moment ontstaat er onderaan een plasje marsepein/fondant.
Om dit voor jezelf te doen is prima, maar ik zo never nooit een taart afgesmeerd met slagroom verkopen, de kans dat je "klant" een smeltende taart heeft is vele malen groter dan als er afgesmeerd wordt met een coating die minder vocht bevat.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

ok dat kan idd niet. Wat zijn dan wel goede manieren om de taart mee af te smeren?

10

monicahermans schreef:

ok dat kan idd niet. Wat zijn dan wel goede manieren om de taart mee af te smeren?

Even kijken bij de FAQ's............daar staan tips. En ook via de zoekfunctie komt je hier topics over tegen......
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/