1

Onderwerp: Vermogen Kenwood versus Kitchenaid

Al duizenden topics gelezen over de keuze van een mixer en ik weet het nog steeds niet  :nooo . Maar los daarvan vraag ik mij het volgende af aangezien ik een nitwit ben op het gebied van techniek: Waarom heeft de Kitchenaid maar 300 Watt en de Kenwoods die ik uitgezocht heb (met een kom van 6,7 liter), minstens 1200 tot 1500 Watt. Zelfs Kennie's met een kleinere kom hebben nog 900 Watt vermogen. Ik vind die Kitchenaid echt supermooi maar het lijkt me dat die niet vooruit te branden is als hij maar 300 Watt vermogen heeft. Een beetje handmixer heeft dat al  :/ . Ikke nie snappe nie  :think:

Wie o wie legt mij uit waarom dit zoveel scheelt?

2

Re: Vermogen Kenwood versus Kitchenaid

Hey,

ik had ook eerst een Kenwood en heb dan een Kichtenaid gekocht. In de winkel heb ik diezelfde vraag ook gesteld en daar zeiden ze dat de overbrenging anders is.

Bij de Kenwood zit de motor achteraan, waardoor er veel vermogen verloren gaat omdat de overbrenging naar de kop vooraan moet gebeuren.

Bij de Kitchenaid zit de motor boven in de kop, waardoor er veel minder vermogen verloren gaat.

Ik ben allesinds superblij dat ik de Kitchenaid heb! Bij mijn Kenwood is er iets in de kop stukgegaan omdat het van plastic was en hij al dat werk niet meer aankon. Bij Kitchenaid is alles van metaal (dat voel je ook als je de machine wilt oppakken) en die houdt  de slag tot nu toe wel  :)

Kichtenaid is niet de goedkoopste, maar is zijn geld echt wel waard!
Ik ben een fan  :cool:

Hier ook een kitchenaid bezitter, super!!!!

4

CindyM schreef:

Al duizenden topics gelezen over de keuze van een mixer en ik weet het nog steeds niet  :nooo . Maar los daarvan vraag ik mij het volgende af aangezien ik een nitwit ben op het gebied van techniek: Waarom heeft de Kitchenaid maar 300 Watt en de Kenwoods die ik uitgezocht heb (met een kom van 6,7 liter), minstens 1200 tot 1500 Watt. Zelfs Kennie's met een kleinere kom hebben nog 900 Watt vermogen. Ik vind die Kitchenaid echt supermooi maar het lijkt me dat die niet vooruit te branden is als hij maar 300 Watt vermogen heeft. Een beetje handmixer heeft dat al  :/ . Ikke nie snappe nie  :think:

Wie o wie legt mij uit waarom dit zoveel scheelt?

Ik heb die vraag ook al in een aantal winkels gesteld maar nooit een antwoord gekregen. De kitchenaid wil ik heel lang puur voor de design en kleur. Nu ik met taartenbakken ben begonnen wil ik graag een keukenmachine kopen met een goede reden en zat met precies dezelfde vraag. Ik dacht dan 'moet' ik toch maar een ander merk nemen want wat is nou 300 Watt...
Fijn die uitleg van Vixxen, dank je wel. Misschien spaar ik nu toch door voor de Kitchenaid.....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Dat vermogen zegt niet zo veel over hoe de machine zijn werk doet.
Het gaat inderdaad om de overbrenging.
Ik had een kitchen aid, hij doet het nog steeds hoor maar na 7 jaar was hij wel een beetje moe geworden. Hij staat hier iedere dag te draaien. Nu heb ik een teddy bear, die is voor wat meer professioneel gebruik en kan wat meer aan. Is weer een slagje sterker.
Maar ik heb echt met veel plezier mijn kitchen aid gebruikt hoor.
Ik vond hem alleen voor brooddeeg maken iets te licht. Je kunt wel een broodje van 400 gram maken maar een meergranenbrood van 500 gram of meer trekt hij niet. Maar voor biscuit, zanddeeg, shortcrust pastry en al dat soort dingen, dat doet hij echt prima.
Kenwood heb ik geen ervaring mee maar ik weet wel dat er veel verschillende zijn dus je zou je daar even in moeten verdiepen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

hoi Cindy,

Idd het verschil zit h'm in de overbrenging. En bij de KA is het van tandwiel op tandwiel en is het van ijzer en bij de KW is het meer kunststof en werkt meen niet met tandwiel.  Maar pin me er niet op vast. Zelf ook druk aan het sparen voor KA, maar wacht tot ie in de aanbieding is bij de makro.
Kies ook mede voor KA omdat bij de KW nogal wat "doorbrand" probleempjes waren, altans bij dat model wat regelmatig bij de makro in de aanbieding is. En daar zit ik ook niet op te wachten.

Succes met je overwegingen.
Zit ineens tebedenken dat een smiley van een mixer erg leuk zou zijn :+

Groetjes jesni

7

ik heb ook een kitchenaid en wil echt niet meer zonder. en doordat hoij minder watt is maar wel sterk is is het ook beter voor de energie rekening!!!! vind hem ook veeeeeel mooier als een kw en mijn keuken is oranje met wit en blauw dus me kitchenaid is oranje! ik heb hem van de herfst gekocht voor 380,- via internet. dat vond ik nog wel meevallen ivm de winkel prijzen!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

8

mrij schreef:

ik heb ook een kitchenaid en wil echt niet meer zonder. en doordat hoij minder watt is maar wel sterk is is het ook beter voor de energie rekening!!!! vind hem ook veeeeeel mooier als een kw en mijn keuken is oranje met wit en blauw dus me kitchenaid is oranje! ik heb hem van de herfst gekocht voor 380,- via internet. dat vond ik nog wel meevallen ivm de winkel prijzen!

Lees dat je keuken oranje wit met blauw is, denk nu komt er achteraan "ik heb een rode ka" ( hoezo koninginnedag gestemd :+  :lol: )
Maar nee toch oranje, wel vrolijk hoor.

groetjes jesni

Het vermogen zegt idd niet veel over hoe goed een apparaat is. De motor van de kitchenaid is zodanig efficiënt gebouwd dat er van die 300W geen verlies is. Die keukenmachines met een veel hoger vermogen laten veel verloren gaan, die moeten zoveel Watt trekken om hun motor toch nog krachtig genoeg te kunnen laten draaien. De kitchenaid heeft al bewezen dat het een heel degelijk toestel is dat veel aan kan. Ik zou dus niet gaan twijfelen aan de kracht van dat toestel omdat het zo'n laag vermogen heeft.

10

He... en nu had ik net bedacht dat ik zou gaan voor de KMM 760 vanwege die schandalig grote mengkom die er bij zit  :D . En de Kmix was mijn alternatief. Echt appels met peren vergelijken dus maar ik ben er duidelijk nog niet uit. Het scheelt dat ik nog even geen budget heb om er eentje te bestellen.

Zou er bij de Kitchenaid een grote mengkom beschikbaar zijn  :think: . Ik meng nu alles met de handmixer in zo'n grote rvs blandaschaal van 5 liter en daar kan ik een biscuit maken van 10 eieren. Past dat ook in een Kitchenaid?

11

Ja, dat past ook in een Kitchenaid, en voor Botercreme mix kun je een recept van 3 pakjes boter in de KA kwijt..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Kitchen Aid rules!!!

Ik zweer bij mijn KA!!

Ik heb verschillende kommen en ook afsluitdeksels daarvoor, werkt super handig en ik heb nog nooit gehad dat hij iets niet aan kon en ik gebruik hem ook dagelijks!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

13

Taarterataaa...! schreef:

Kitchen Aid rules!!!

Ik zweer bij mijn KA!!

Ik heb verschillende kommen en ook afsluitdeksels daarvoor, werkt super handig en ik heb nog nooit gehad dat hij iets niet aan kon en ik gebruik hem ook dagelijks!

Helemaal mee eens  :Y

En behalve voor het mixen gebruik ik hem ook voor:

- raspen
- vlees malen
- macaronie maken
- pureren
en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

14

Ben nog steeds in dubio en gelukkig maar want we hadden weer een financiele tegenvaller (de zoveelste...  :s ) dus mijn kitchenaid, kennie of wat het ook gaat worden, gaat even on hold. Kan ik er lekker nog langer over nadenken  :)

15

sugar100 schreef:

Kitchen Aid rules!!!

Ik zweer bij mijn KA!!

- raspen
- vlees malen
- macaronie maken
- pureren

Hoi, misschien heb niet alles goed doorgenomen en staat t antwoord al ergens maar ik heb dus nog n vraagje...
Kun je met de KA ook fondant kleuren?
Of trekt ie dat dan weer net net?

Groetjes!

16

niet met een klapkop maar met die andere wel

17

Thanks etmc  :thumb:

18

Met een Kenwood hebben wij geen ervaring maar we hebben zelf een Kitchenaid. Deze bevalt ons super. We bakken 8 broden in de week, taarten, pizza deeg, even slagroom kloppen enz. Het kost wat maar dat is het wel waard en je verdient het terug als je geen brood meer bij de bakker hoeft te halen. Een echte aanrader  :Y
We hebben er sinds kort een 2e kom bij en dat is ook erg prettig.
Toen we zelf opzoek gingen waren de gebruikers ervaringen van de kitchenaid ook wat positiever. Wel even goed op internet kijken voor de gunstigste prijs, die verschillen nogal. ;)

19

sugar100 schreef:

Kitchen Aid rules!!!

Ik zweer bij mijn KA!!

- raspen
- vlees malen
- macaronie maken
- pureren

Kijk dat zoek ik nu ook! Ik ben op zoek naar een goede, degelijke keukenmachine die naast het klop en kneedwerk ook mijn andere apparaten kan vervangen: foodprocessor, blender.
Ik had de indruk dat dit bij KA niet kon, vraag me ook af of het echt heel practisch is. Bij welk type kan dit?

20

bij alle KA's kan je dingen in de voorkant draaien, t kost volgens mij alleen nogal veel

21

ik vind die van KA veel mooier maar nu weet ik ook duidelijk wat het vers hilis