1

Onderwerp: moederdag kadootje (keukenmachine) maar welke???

sorry weer een vraag over de keukenmachines, maa rik heb jullie hulp nodig :o
voor moederdag mag ik een machine bestellen maar ik weet niet wat ik moet kiezen :o

Kenwood KM260
Kenwood KM 262
Kenwood MX 275
Bosch MUM46CR1
Bosch MUM47A1

Hier kom ik op uit met vergelijkings sites.
wie helpt mij de knoop door hakken :rolleyes:

2

Re: moederdag kadootje (keukenmachine) maar welke???

Ik heb sinds vorige week de Kenwood KM 262 en ben er helemaal happy mee :D Hij doet het erg goed. Hij klopt erg luchtig en het voordeel is dat je er alle kanten mee opkunt. Je meot alleen wel even ruimte in je kast maken om alle assecoires op te bergen!

ik heb even je titel wat meer inhoudt gegeven, dat is handiger voor de zoekfunctie.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

hi tirza,

is inderdaad wat duidelijker :o

@brigitteA, qua prijsverschil tussen de km262 en mx275 maakt het niet uit. Voor nu denk ik ook dat bosch af gaat vallen.
Mijn dubio:
Een mixer die op het aanrecht kan staan
- De blenders die erbij horen zijn vrij klein viel me op, nu is mijn blender aan gort maar die was 1,5 liter :D en dat wil wel met 4 kids :Y dus die kan ik los kopen.

de accesoires die je erbij kan kopen, ik weet niet of ik hier gebruik van ga maken :s . hoe vaak gebruiken jullie ze??

gr

5

wilde toch nog even laten weten dat ik maandag avond de kenwood mx275 heb besteld en zo ga ophalen :Y

6

Ik heb voor mijn verjaardag geld gekregen en heb nu genoeg om een Kennie aan te schaffen. Zie alleen door de bomen het bos niet meer  :nooo

Ik neig naar de Kmix of de patissier puur vanwege het design, maar het aantal watt houdt me dan tegen. Ik heb me suf vergeleken op al die vergelijkingssites, heb hier alles doorgespit en kan geen keus maken. Mijn staafmixer is al 250 watt, ik kan me dan niet voorstellen dat de kennie van 500 watt zoveel aankan. Maar als ik degene neem van 700 watt of meer, dan vind ik ze niet meer mooi. Ik kan echt zeiken, maar ik wil ook dat het mooi staat in mijn keuken!

Ik ben heel benieuwd hoe jij je nieuwe kennie ervaart! :thumb:

7

hi nurse81,

mijn kennie mx275 staat te glimmen op mijn aanrecht, ik heb hem maandag besteld en net opgehaald, en meteen een cake gemixed dat gaat echt super.Nu nog even onthouden waar ik de klopper garde voor moet gebruiken maar ik ben nu al blij dat ik voor deze ben gegaan.
Een mooie grote kom waar veel in kan, en ik merk nu met wat kleinere inhoud dat ik even een keer de spatel er door heen haal en hij alles netjes mixed, en luchtig dat kreeg ik niet voor elkaar met mijn handmixer :Y

Nee ik ben om.  :Y
Ik ben zelf ook maanden aan het spitten en denken geweesthoor dus schaam je niet ;)
ik ben blij da\t ik niet voor de grotere ben gegaan want dat had niet eens gepast op mijn aanrechtje :D

succes met kiezen en als je nog wat wilt weten hoor ik het wel

gr

8

Hoi meiden,

Gefeliciteerd met jullie Kennie! Wat ik graag van jullie zou weten, is of de MX 275 ook icing kan maken gezien het wattage. Als ik een nieuwe machine nodig heb, is dat voor mij wel een vereiste nl.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

9

Wat fijn dat ie zo goed bevalt!! Ik ben nu in de fase dat ik er gewoon chaggie van ben. Wil al zolang een kennie en dan heb ik nu het geld en dan weet ik gewoon niet welke  :grr:

Heb er echt veel vergeleken en ik vind die kennies met meer watt gewoon bij lange na niet zo mooi als de Patissier en de Kmix. Ik heb er nu al zoveel tijd aan besteed met reviews lezen en uitzoeken dat ik zelfs even kenniemoe ben, erg he.

Ik vind het gewoon erg dat ik zo oppervlakkig ben dat ik gewoon wil gaan voor de mooiste  :o

10

hi petra ik ga het morgen uitproberen.

nurse81, wat ben je lekker herkenbaar dat had ik ook, was ook erg blij met mijn man dat hij de knoop wat heeft doorgehakt.
ik heb hem nu staan en besef dat ik zekers geen gebruik had gemaakt van de accesoires (snijplaten).
je moet gaan bedenken, ga ik gebruik maken van alle accesoires die je bij kunt kopen?? zo nee dan is het simpel koop de pattisier of kmix.

suc6

11

trinitykids schreef:

Ben benieuwd!

Groetjes, Petra

12

Ik mag ook een patissier voor mijn moederdag halen. Dinsdag is hij in de aanbieding bij de Makro. Hoop dat de rode :Y  er dan nog is. Vandaag stond hij al gestapeld maar met de oude prijs :rolleyes:

gegroet Esther

13

ropiesst schreef:

Ik mag ook een patissier voor mijn moederdag halen. Dinsdag is hij in de aanbieding bij de Makro. Hoop dat de rode :Y  er dan nog is. Vandaag stond hij al gestapeld maar met de oude prijs :rolleyes:

Is dit de MX275? Of een ander type? Het verschil zou dan 12 euro met Scheer & Foppen. Daar is de mx275 €149,-. Kan ik voor een verschil van 12 euro van Deventer naar Hengelo rijden???
Denk het nie he?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

14

Dat is, zoals aangegeven, het MX-type.

De cijfers erachter geven (bij deze) alleen de kleur aan.
MX271: rood
MX273: blauw
MX275: crèmekleurig
MX277: oranje
(Wie weet vergeet ik nog een kleur, sorry ;))

De prijs bij de Makro is, vanaf dinsdag 3 mei tot en met 16 mei 2011, € 136,85 inclusief BTW.

Die bij de makro lijkt mij een kom te hebben van 2,5 liter (gebruiksinhoud) terwijl op andere sites die machine staat met een kom van 4 liter, hoe komt dat?

16

De uiteindelijke gebruiksinhoud is (ongeveer) 2 liter......

Als ik mij niet vergis, is daar al een topic over geweest, het verschil tussen kominhoud (4liter) en gebruiksinhoud (2liter)...... wellicht even zoeken met de zoekfunctie?

17

Ik mocht voor Moederdag de MX275 bestellen via S&F (mag ik dit zo zeggen???)
Een heel mooi kado lijkt mij zo!
Thank you hubbie.
Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

18

Ik vind dat de Patisiers steeds duurder worden of denk ik dat maar?
Helaas heb ik geen Makro-pas en ik kijk net bij Scheer en Foppens en wat schets mijn verbazing de witte/creme kost nu 149.95, maar de rode (die vind ik mooier) kost maar liefst 194,21.
Vorige week was hij volgens mij nog net geen 160 die rode.
Nou dit wordt hem dus weer niet deze moederdag, zucht.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

19

Ik ben superchaggie, omdat ik er nog steeds niet over uit ben welke ik wil. Ga ik voor design, of ga ik voor de hoeveelheid watt?

20

hallo allemaal

zat zo te lezen en zag dat jullie allemaal over keukenmachine hadden
ff een hint bij de neckermann staat er ook 1 en die kost maar 109 euro en dan komt er nog wat verzend kosten bij
heb er ook 1 bestelt alleen hij is grijszilver met zwart en je mag hem 14 dagen uitproberen  :D

misschien heb je hier wat aan

gr powergirl

21

Petra68 schreef:
trinitykids schreef:

Ben benieuwd!

En?? is het gelukt?

Groetjes, Petra

22

Hi Petra,

ja planning liep niet helemaal maar ik heb het gisteren uitgeprobeerd met de k-klopper en ging super, 1x even gestopt om de klopper leeg te halen.
ik heb trouwens wel de mix uit de shop gebruikt.

mamski, ik ken dat van duurder worden, had dit probleem met een fiets die ik voor mijn zoontje wilde kopen.
Schijnbaar vinden winkeliers dat ze zo voor de zomer alles moeten verhogen want men koopt toch wel...... :s
ken je niet iemand met een makro pas??

gr.

23

@trinitykids
Ik kijk gisteren op scheer en foppen en wat denk je, de rode kennie is nu 150 euro.

Het is toch ongelooflijk, maar het kriebelt nu wel heel erg om hem meteen te bestellen.
Ik heb gisteren al een topic geopend od de patissier ook kleinere hoeveelheden aan kan, denkend aan 140 gram boter-140 gram poedersuiker. Ik maak vaker kleinere taartjes (19 cm) dan grotere en met het biscuit en de eieren gaat dat wel lukken heb ik nagelezen, maar kan ik ook die hoeveelheid botercreme 1:1 kloppen zonder problemen.
Jammergenoeg heb ik maar 1 antwoord gehad. Ik ben eens gaan tellen en maak ongeveer 20 taartjes per jaar zeker, kinderen aanhang en kleinkinderen en manlief en mezelf.
Zouden jullie hem kopen?????

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

24

trinitykids schreef:

Hi Petra,

ja planning liep niet helemaal maar ik heb het gisteren uitgeprobeerd met de k-klopper en ging super, 1x even gestopt om de klopper leeg te halen.
ik heb trouwens wel de mix uit de shop gebruikt.

Dank voor je antwoord!  :)

Groetjes, Petra

25

Hoi mamski,

Wat ingewikkled he om een keukenmachine te kopen. Bij mij ook hoor.

Ik ga voor de kennie mx 271, en bedankt voor de tip dat hij nu 150 euro kost bij scheer en foppen, straks maar eens even bellen, ik hoop zo dat hij op voorraad is.

Succes ermee

Groetjes Anje