1

Onderwerp: Help kruisbessenvulling met??

Ik kreeg vandaag de vraag of ik ook een taart kan maken met als vulling ingemaakte kruisbessen. Nu wordt het hier vaak gecombineerd in vlaai met een kap van eiwitschuim. Nou vraag ik me af hoe ik dat moet verwerken in een taart  :/
Ik vind dit wel een uitdaging en ik wil het ook graag proberen. Zelf had ik gedacht om de kruisbessen te combineren met banketbakkersroom.
Misschien heb jullie nog tips of trucs voor me?

Alvast bedankt

Groetjes Angelina

2

Re: Help kruisbessenvulling met??

Ik heb een recept van kruisbessen met advocaatbavarois.

3

ohhh,  dat klinkt echt heel erg lekker :9 Zou je me dat misschien kunnen mailen? Ik zou het echt graag eens willen proberen! Heb je het zelf ook al eens gemaakt?

Alvast bedankt,

Groetjes Angelina

4

Ik lees even mee. Manlief heeft voor mij een pot kruisbessenjam gekocht, fijn hoor zo'n meedenkende man. Wil het wel graag proberen maar weet niet zo goed wat een lekkere combinatie zou zijn. Dus....

Groetjes Eline

5

Ik zet het hier wel even neer.

1 laag met kruisbessenjam en 1 laag met advocaatbavarois of advocaatcrème.( of 2 of 3 lagen)

9 gr. witte gelatine en 3 el koud water mengen en 10 minuten laten staan.
van 1 pakje vanillepudding, 5 dl. melk en 50 gr. suiker een pudding maken de gelatine verwarmen totdat deze is opgelost en dan door de warme pudding roeren, onder af en toe roeren af laten koelen.
2,5 dl. advocaat toevoegen als de massa dik begint te worden.
2,5 dl. slagroom stijfkloppen en door de massa roeren.

Dit is voldoende voor 2 of 3 lagen.

6

Dank je wel Karla, ga het zeker eens proberen  :thumb:

Groetjes Eline

7

Oehhhh ja, dat klinkt echt heel erg lekker, bedankt voor je recept. :thumb:  :thumb:

Groetjes Angelina