1

Onderwerp: min. 5 kg marsepein, oa. 5 hoog en blij...

dat was ik voor mijn grootste opdracht tot nu toe. Of ik een verlovingstaart voor 130 man kon maken. Ook dat was tevens een nieuwe ervaring.

"Uhhh moet lukken". De twee neven met mij afgesproken, een uurtje, om het een en ander door te nemen. Dat heb ik geweten. Ze hebben allebei een compleet andere smaak. De ene hield van modern strak, stippen, strepen etc. De andere hield van klassiek/traditioneel, rozen, kusseneffect en nog meer van die dingetjes. De kleuren wisten ze op dat moment nog niet, maar later kreeg ik door rood, wit en zalm te horen. Oke dan gaan we maar aan het schetsen om het te combineren.

Het is gelukt, maar wel het nodige weer geleerd. Bv dat mijn ouders geen opslagcapiciteit hebben voor zoveel taart. Dus het was een beetje improviceren en heel strak plannen. Nu maar sparen voor een eigen vriezertje

Wilde voor het eerst met stencil en icing werken. Maar bah wat haat ik dat. Na 2 pogingen het taartje opnieuw mogen bekleden omdat ik hem helemaal verpest had. Oke rust, helder denken, en nu... dan maar tamponeren met dust. Dat ging in een poging gelukkig goed.

Taart naar de locatie in Eindhoven brengen (vanuit Tilburg). Allerlei cliches gedroomd natuurlijk over dat het zou mis gaan. Maar alles verliep prima (buiten het mannetje van de locatie zelf die me een beetje op m'n zenuwen werkte). Taart daar afgestapeld en afgewerkt, had de onderste 3 lagen en de bovenste 2 lagen van elkaar gehaald en op die mannier los vervoerd. Wordt ik ineens gevraagd of ik het leuk vind om te blijven, mee te eten en feesten. Nou zo'n Iraans-Afgaans feestje sla ik niet af als oer hollandse. Was er niet op gekleed, maar buiten dat ben ik weer een hele feestervaring rijker. Wat was dat gezellig.

Genoeg gelult. Hier de foto's en taartinfo:

Stapel:
10-15-20-25-30 cm en gevuld met aardbijenkwarktaarttoetje en verse aardbeien

2 aansnijtaarten:
25 cm en gevuld met mangocreme met verse mango

2 aansnijtaarten:
25 cm en gevuld met passievruchtcreme met verse mango

mocht je nog iets willen weten... vraag maar ;)

http://ta-art-creaties.webs.com/photos/Liefde-amp-Bruiloft/taart%2025%20-%20verloving%20s&m%20(14-4-11)-2.png

2

Re: min. 5 kg marsepein, oa. 5 hoog en blij...

Wauw!

Wat fantastisch!!!!!!

Jacqueline

3

Wow, echt heel mooi. De 2 stijlen goed gemixt in een prachtige taart!
En veel.. Als je al 130 man op je verlovingsfeestje hebt, wat gaat de bruiloft dan worden??? Ga je daar ook een taart voor maken?

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

Ik vind ze helemaal geweldig! Toen ik de kleurencombi las dacht ik: bleeeeh... Maar je hebt er echt schitterende taarten van gemaakt.
Vragen...? Ik ben altijd benieuwd waar je mee stapelt bij zo'n hoge stapel.

Life is what you bake it.

5

idd echt heel mooi gecombineerd!! erg mooi gedaan!

haha, kan me wel voorstellen dat ze hier geen opslagplek hadden.......... en ik gister mopperen dat ik mijn stapel van 3 bijna niet kwijt kon in de koelkast :lol:  :lol:

6

wat en prachtige taarten zeg...wauw!!! Heel erg mooi..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

Wow! Wat een werk... Een geweldig resultaat!

8

Wauw, wat een schitterende taart heb je er van gemaakt!
Mooi hoor!  :Y  :Y

Heel gaaf!!

Groetjes Natasja!

10

Prachtige taart!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

11

Erg sjeik bij elkaar zo en ondanks dat je het stencillen niet leuk vindt, is het wel erg mooi geworden.

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!

12

super mooi!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

13

Wauw! Heel mooi geworden zeg!!

Waauw zeg, prachtig! ook de kleurencombinatie is schitterend!!!!

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

Waauw zeg, prachtig! ook de kleurencombinatie is schitterend!!!!

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

16

gave taart!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

Wauw! Prachtig! Wat een werk zal het zijn geweest.... Maar een geweldig resultaat  :thumb:  :thumb:  :thumb:

18

Prachtig  :thumb:  :thumb:  :thumb: !!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

19

supertaart zeg :thumb:

Alles goed???? nee 3 fout

20

Supergaaf!!!!! Daar kun je trots op zijn!!

21

Fantastisch!!!!!!!!!!

22

Wat fantastisch zeg... Heb je nog een dichterbij foto van de dust mbv het sjabloon. Want ik vind hem prachitg en zat er zelf ook al over te denken om dit voor een taart te doen binnenkort. En nu zie ik hem toevallig bij jouw!!

Groetjes Jacqueline

23

Prachtig! Ik had ook mijn bedenkingen, toen ik de kleurencombinatie las  :think: , maar het ziet er super uit op deze manier.

Groet, Jolanda

24

hij is top!!!

Groetjes, Dorothea.

25

Ik dacht ook eerst rood en zalm? Maar ik vind hem heeeeel mooi geworden! Alles zo mooi gecombineerd en ook zo strak!