1

Onderwerp: een taart van bedekt met botercreme

Hey allemaal,
Ik heb een nieuwe taart gemaakt, dit keer bedekt met botercreme en rozen van marsepein. Alleen krijg ik de botercreme niet helemaal strak op de taart. Heeft iemand misschien een tip. Des te meer ik ging smeren met een warme spatel, des te lelijker werd het. Behoorlijk wat frustratie dus.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZC3KM8CQ.jpg

Wil je mijn taarten zien? www.sugarcake.mijnalbum.nl

2

Re: een taart van bedekt met botercreme

Nou ik vind de creme super strak op de taart. Hoe doe je dat ? Nog tips ? Je taart ziet er leuk uit !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Mooi gesmeerd, mooie letters, mooie rozen... Kortom een mooie taart!!

Je zou de taart even in de koelkast kunnen zetten om de botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Ik kan alleen maar heel jaloers zijn op zo'n taart!!

nog een tip,

even goed oplaten stijven (als je botercreme hebtr gebruikt waar een beetje een droog korstje op komt gaat het helemaal goed)
dan en papiertje er op en daarna zachtjes met de smoother zodar het gaat plakken stoppen en weer opstijven. best wel riskant maar glad word het wel.

een ander cake central manier is het lak rollertje! ook met crusting buttercreme goed laten drogen (een nacht) een daarna zachtkjes rollen maar>

maar dit alles gezegt moet ik zeggen dat die paar kleine rimpeltjes niet storend zijn hoor ik denk altijd maar zo hier in nederland mag echt wel gezien worden dat het handwerk is in Amerika doen ze daar wat spastisch over omdat het daar de bedoeling is fondant na te bootsen moet het super strak maar ja wat is mooi?

ik vind hem zo strak genoeg hoor en je rozen zijn super!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Ik heb er ook eens eentje gemaakt en met een lakrollertje(staat op cake central)
de bovenkant glad gerold,werkte perfect!!!

7

bedankt voor alle tips!
Heeft iemand voor mij de link van cake central waar een voorbeeld staat van die lakrollertje?

Wil je mijn taarten zien? www.sugarcake.mijnalbum.nl

8

Ziet er mooi uit zo hoor, heel klassiek op z'n amerikaans! Zie dat Saskia al je de superprofi uitleg gegeven heeft, wordt vast de volgende keer dus nog strakker!! :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Heel mooi hoor. Ik kan er niks anders over zeggen!

Groetjes Tweety!

10

Ik vind 'em erg mooi! En je roosjes zijn super!

11

Je bent echt iemand met een vaste hand! Mooie rand, mooie letters en daarbij nog prachtige roosjes!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

12

Wat een schitterende taart...

... ook hele mooie rozen zeg... prachtig boeketje... wat mooi gedaan allemaal!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl