1

Onderwerp: Welke oven gebruik jij ?

Ik ben erg benieuwd naar de oven die de dames hier gebruiken. Binnenkort wil ik namelijk een nieuwe kopen maar of dat dan een fornuis of kleinere variant zou moeten zijn daar ben ik nog niet geheel over uit. De eerste vereiste moet uiteraard zijn dat hij goed bakt en temperatuurgetrouw is maar het moet ook wel betaalbaar blijven vind ik.

Ik hoor graag waar jullie mee bakken en alvast grote dank voor eventuele adviezen e.d.  :thumb:

2 Laatst bewerkt door Hetty (01-04-2011 09:38)

Re: Welke oven gebruik jij ?

Hey Baylah, ik gebruik deze oven, vorig zijn we verhuisd en moesten een nieuwe keuken dus meteen deze gedaan http://www.siemens-home.nl/producten/ko … rce=browse echt goedkoop is ie alleen niet in de aanschaf.
Daarbij ook een stoom/combi oven zelfde merk ;) erg handig beide moet ik zeggen en super blij mee!
Succes met zoeken ;)

3

Re: Welke oven gebruik jij ?

Hier een Borettie :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

4

Re: Welke oven gebruik jij ?

ik gebruik een boretti oven, heerlijk maar wel erg groot soms als je iets kleins wil bakken  :)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

5

Re: Welke oven gebruik jij ?

Dat zijn best dure ovens meiden  *D  ik ben toch efkes een klein beetje jaloers nu :Y

Momenteel heb ik wel een vrij goede oven, een wat ouder Smeg fornuis met zespitter maar binnenkort verhuizen we naar een woning zonder gasaansluiting  :rolleyes:

Ik dacht toch meer aan een 30 liter mobiele variant, goede combimagnetron of dergelijks?

Ik heb al naar wat tweedehands ovens uitgekeken maar dan weet je vaak ook niet wat je koopt  :nooo

6

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb een AEG Competence onderbouw oven. Hetelucht.
Bevalt prima!! Ik gebruik voor de kapsels trouwens wel een oventhermometer maar dat is aan te raden bij alle heteluchtovens.

Groetjes, Monica

7

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb een Ikea oven en moet eerlijk zeggen dat ik er heel tevreden over ben.

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

Re: Welke oven gebruik jij ?

Hier een Bosch inbouw oven. Ik zou persoonlijk geen combi nemen. Hadden we eerst ook maar dat viel tegen. Je hebt vaker dan je denkt de magnetron functie nodig wanneer de oven gebruikt wordt voor kapsels of zo. In een keukenkastje hebben we een eenvoudige losse magnetron staan en dat werkt prima voor ons.

9

Re: Welke oven gebruik jij ?

ik heb ook een Boretti.
een 60 en 40 oven naast elkaar. soms wel handig als je veel moet bakken tegelijk met verschillende tijden.
Moet je wel plek voor hebben natuurlijk.
overigens had ik deze oven al voor ik met taarten begon.

10

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik stap misschien toch 'ns naar een verkoper via de tweedehands markt, er zijn heel mooie ovens te scoren voor weinig. Liever had ik een nieuw apparaat maar soms moet je wel een consessie doen :)

Allemaal bedankt!

11

Re: Welke oven gebruik jij ?

wij zijn in bezit van een smeg oven, lekker groot, 5 pits fornuis met wok brander en een oven van 90x60. gekocht bij saturn in venlo.

Vanaf vandaag 04-03-2012 is onze winkel met fondant en bakmixen open in venlo, met zeer scherpe prijzen. Open van do en vr 12.00-17.3 en za 10.00-17.00.

12

Re: Welke oven gebruik jij ?

hihi ik heb gewoon een 12 liter tefal oven met 1 knop. die doet het echt perfect!!!! heel snel warm en betrouwbaar!!! ga binnenkort verhuizen en dan hebben we een inbouw oven en dan ga ik mijn fijne kleine vertrouwde oventje wel missen!!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

13

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb een Fratelli Onofri oven. De grote uitvoering. Heerlijk....... :thumb:

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

14

Re: Welke oven gebruik jij ?

Hier ook een Boretti, dubbele oven. Gasfornuis 4 pitten en een frytop.
Van z'n lang zal ze leven geen combi magnetron hier.

Ik had dit fornuis bovenaan het wensenlijstje staan van mijn keuken, 4 jaar geleden. Ik wilde ook groot een natuurstenen blad met een grote vierkante spoelbak.
Mijn keuken is erg klein, weinig ruimte. Ik heb echt de vaatwasser, vrieskast en de magnetron bezuinigd naar de bijkeuken die er direct naast ligt, in het verlengde zeg maar. Mijn magnetron gebruik ik zelden. Mijn keuken is feitelijk te klein als ik druk aan t koken of bakken ben.
Mijn oven en de grillplaat zoooooo vaak. 
Ik heb bijvoorbeeld ook geen friteuse. Ik mis hem ook niet. Maar mijn fornuis, echt ik zou niet zonder kunnen.
Als ik ooit een ander huis koop, komt er ook minstens dit fornuis weer terug.

15

Re: Welke oven gebruik jij ?

Hier ook een Boretti 90 cm.
Geweldig fijne oven, kan niet meer zonder!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

16 Laatst bewerkt door Knollie (07-04-2011 14:19)

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb de luxe van 2 ovens tegenwoordig.
Enwel een elektrische oven en een combi magnetron  :lol:
Van beide heb ik ontzettend veel plezier!
De elektische is een Pelgrim en de Combi is een SamSung.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

17

Re: Welke oven gebruik jij ?

pelgrim 90cm  :thumb: en ben er heel blij mee :Y .

groetjes Bibia

18

Re: Welke oven gebruik jij ?

boretti 100 of 120, weet het niet meer zeker!!

19

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb een Fagor fornuis met 5 gaspitten en elektrische oven (90cm) en daarbij nog 2 combimagnetrons in de bijkeuken. (ja da's dubbel, maar dat kwam zo uit). Bevalt goed.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

20

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb een Etna gasfornuis met oven, vorige was overleden en dat was ook een Etna, daar was ik zo blij mee dat ik maar eenzelfde soort heb gekocht.
Ben er nog steeds echt heel blij mee, betrouwbaar en snel warm.

21

Re: Welke oven gebruik jij ?

Ik heb een Pelgrim heteluchtoven van 60 cm en een losse combi magnetron.

Louise

Groetjes Louise

22 Laatst bewerkt door denise1968 (24-11-2013 18:33)

Re: Welke oven gebruik jij ?

Deze topic is best wel gedateerd. Heeft er iemand een vrijstaande oven en kan hier advies over geven. Ben op zoek naar een andere oven en het liefst hete lucht. Hoor het graag.

Inbouw mag ook want mijn combi van 15 jaar is het aan het begeven. Hoop dat iemand iets kan aangeven. Heb wel een boretti oven gezien op marktplaats tegen outlet prijzen "showroom" modellen, maar waar moet ik op letten?

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam