1 Laatst bewerkt door anje67 (24-03-2011 11:08)

Onderwerp: biscuit bovenkant niet gaar randen hard

Hoi,

Is er iemand die mij kan helpen?

Mijn biscuit waord aan de bovenkant niet gaar terwijl de randen dan hard zijn.
Heb een heteluchtoven, die doe ik op 160 graden.
Ik kan niet stapgewijs de temp opvoeren omdat er dan een spiraal gaat gloeien en de biscuit verbrand.

Vorm is 26 cm en ik doe hem er 45 min in en dan is hij nog niet gaar.

Heb hem er ook wel eens langer ingedaan maar dan gaat hij krimpen.

Ik zit te denken om de overn heter te zetten maar dan moet hij op 180 graden.

Alvast bedankt

Anje

2

Re: biscuit bovenkant niet gaar randen hard

Ik zou juist de oventemp lager zetten................

3

Lager zetten en dan er langer in doen?

4

Ik heb ook een heteluchtoven, en ik bak alleen met een een oventhermometer! Mijn oven moet ik bijv. op 165 graden instellen om 180 graden te krijgen, met een oventhermometer weet ik exact hoe warm/heet hij is. Misschien is dat een idee voor jou?

Groetjes, Monica

5

Ik zet bij grotere taarten een pinnetje (wilton bloemnagel) in het midden als extra warmte bron.

Gisterenavond een bodem van rond 30,5 gebakken met 2 pinnetjes. Ongeveer 170 graden na 45 minuten helemaal top. Kleine diameters kunnen korter.

6

Oventhermometer gebruik ik ook al. Als de oven aangeeft dat hij 160 graden is wijst de thermometer veel minder aan. Ga er van uit dat de thermometer goed is. Ik wacht dan tot de oven echt op 160 graden is en doe dan de biscuit in de oven.
Op hoeveel graden bak jij dan?

Groetjes Anje

7

Ik heb tot nu toe voornamelijk ronde kapsels van 20 cm gebakken, en 1x een vierkante, ook 20 cm. Die bak ik een half uur op 180 graden. Ik gebruik kant-en-klare mix.

Groetjes, Monica

8

CET schreef:

Ik zet bij grotere taarten een pinnetje (wilton bloemnagel) in het midden als extra warmte bron.

Gisterenavond een bodem van rond 30,5 gebakken met 2 pinnetjes. Ongeveer 170 graden na 45 minuten helemaal top. Kleine diameters kunnen korter.

Kan ik zo'n pinnetje in de webshop kopen?
Kan hem daar namelijk niet vinden.

9

anje67 schreef:
CET schreef:

Kan ik zo'n pinnetje in de webshop kopen?
Kan hem daar namelijk niet vinden.

Ze bedoelt deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-232.html

maar.......deze kunnen gaan roesten en zijn er eigenlijk niet voor gemaakt. Een heating core is er wel voor, maar bij een taart van 26 cm zou dit echt niet nodig zijn..........bake even strips zijn ook nog een optie............maar waarom niet eerst proberen of je overtemperatuur klopt (met een thermometer) en proberen op een lagere temp te bakken? Lijken mij de goedkoopste opties.......