1

Onderwerp: vraagje over bavarois

Ik lees dat een heleboel van jullie bavarois als vulling gebruiken in diverse smaken.
Moet ik dan denken aan de bavarois die ja kan kopen van b.v jonh moir, die puddings die je in de koeling moet laten op stijven of gebruiken jullie hier andere bavarois voor.
ik wil eens wat anders proberen dan slagroon en bbr met jam.

vertel het me......

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

2

Re: vraagje over bavarois

ik gebruik dan een bavaroispoeder die verkrijgbraar is bij een aantal taartspeciaal zaken , bij de bazolder in elburg hebben ze veel keus in smaak. Je lengt dit poeder aan met wat water en mixt het door je slagroom heen en dan heb je bavarois

3

Ik gebruik inderdaad ook van dat poeder, van het merk Soezie. Maar velen hier op het forum maken bavarois volgens het recept van Koenie:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=7337

Het is echt een aanrader hoor, bavarois is heeerlijk in een taartje! Dit weekend heb ik straciatellabavarois gemaakt :9

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Wat ik me dus afvraag is dit, als je de taart met bavarois vult, moet je de taart dan gekoeld bewaren?

En hoe gaat dit met de fondant die je toch niet in de koelkast mag bewaren?

groetjes van Dewi

5

Ik gebruik ook poeder bij planet cake vandaan. Je moet de taart dan wel gekoeld bewaren omdat het met slagroom wordt aangemaakt. Het is echt mijn favoriet als vulling en dan vooral met lekker wat fruit erbij.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6 Laatst bewerkt door Marleen (23-10-2007 16:08)

Deze tijd van het jaar bewaar ik de taart met bavarois in de garage en dat heel goed moet ik zeggen. 's zomers durf ik dat niet aan, dan doe ik het wel in de koelkast.

De fondant heb ik ook wel eens in de koelkast bewaard en voor 1 a 2 dagen ging dit bij mij best.

Ik ben trouwens ergens op workshop geweest waar de taarten met slagroom gevuld werden en bekleed met fondant en het die moesten ook in de koeling bewaard worden. Kwestie van uittesten zou ik zeggen.

7

Ik gebruik gewoon de bavaroise uit het schap van de C1000 lekker gemakkelijk.
Smeer daarna wel de taart af met botercreme. Ik bewaar het gewoon in de koelkast.

groetjes Francisca

8

Franky schreef:

Ik gebruik gewoon de bavaroise uit het schap van de C1000 lekker gemakkelijk.
Smeer daarna wel de taart af met botercreme. Ik bewaar het gewoon in de koelkast.

groetjes Francisca

Welk merk ? Haal je die bij de C1000 ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl