1 Laatst bewerkt door Sharissa (15-03-2011 11:00)

Onderwerp: Glutenvrij biscuit aan het bakken. Duimen jullie mee?

Volgende maand moet ik een verjaardagstaart maken. Een HEULE speciale want t'meiske wordt 1. Haar zus heeft coeliakie en zou het geweldig vinden om ook een keer "gewoon" mee te kunnen eten. Dus de hele taart moet glutenvrij.

Aangezien ik nogal wat beren op de weg zie, maak ik vandaag een proeftaartje. Dan heb ik ook weer eens wat te doen  :lol: ..

De laatste 3x zijn mijn biscuits steeds in de oven ingezakt. Ik denk dat ik ze veel te heet bakte (175c hetelucht). Daarnaast mixte ik de laatste 3x waarschijnlijk te lang en dus te luchtig.

Vandaag 7 minuten gemixt op 8 eieren. Het was goed  lichtgeel en best wel luchtig maar niet zoals de vorige keren (gelukkig?).
Het kapsel staat er nu bij 150c ,15 minuten in en rijst mooi. Ik hóóp zo dat dit nu goed gaat.

Hopen jullie mee?!

Ik ben van plan hem een half uurtje te bakken.. Is dat lang genoeg voor 8 eieren verdeelt over 2 vormen?

If it fits in a toaster, i can cook it!

Re: Glutenvrij biscuit aan het bakken. Duimen jullie mee?

Ik ben benieuwd. Ik mix altijd minimaal 15 minuten op 5 eieren. Dus als ik die tijd kan inkorten... Daar heb ik wel oren naar  :D

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Ik dacht dus ook steeds, hoe langer hoe beter.. Maar dat ging dus hartstikke fout :nooo .. Beetje jammer dat het me 3x kostte om daar achter te komen  :9 ..

4

Aaargh verdorie..

Haal ik hem er uit na 30 minuten,. Is ie nóg zo slap dat die nu alsnog inkakt  :x

5

Nouja, ondankt het inzakken aan het einde, zijn ze er toch redelijk goed uitgekomen. Ik heb het deukje er uit gesneden (zonde van de hoogte).. En daaronder zijn de biscuits goed luchtig. Ik moet zeggen dat ze echt niet stevig zijn.  De volgende x mag ik ze bij 150c wel 45 minuten bakken denk ik...

En de smaak vn een glutenvrij biscuit.. Wat is dat anders zeg. Veel meer meelachtig.  Is dit normaal?

6

http://farm6.static.flickr.com/5299/5529051180_e0ca5cc259.jpg

7

bij het basisrecept moet je wel lang mixen, bij biscuitmix juist niet te lang... dus dat is het eerste verschil

nu bij jouw taart, Sharissa, heb je dat speciale glutenvrije biscuitmix genomen? Daar zal toch vast op staan hoe lang je moet mixen en hoe hoog je het moet bakken?

Groetjes, Dorothea.

8

Hey Dot,

Nee ik heb MIX C gebruikt. Die had ik nog in huis.

9

Waar kan ik die speciale glutenvrije biscuitmix kopen? Ik zie in de webshop slechts mix C staan, die ik al heb..

10

glutenvrij biscuit is veel kruimeliger en droger dan gewoon biscuitmix. Ook word ie wat minder hoog! Je kan het biscuit altijd og even tremperen.

groetjes Anneliek

11

dat bedoelde ik ook, Sharissa. fijn dat ze goed gelukt zijn.

Groetjes, Dorothea.

12

Je hebt ook glutenvrije cake.
Is bij mij prima gelukt en makkelijk te bereiden.
Is oa. bij Gezond &Wel te koop.