51

Re: Kenwood standmixer mx 271/275

he marita,

oke bedankt!. Mijn vader haalt hem alsgoedis morgen op omdat de aanbieding dan begint (ben nu bij mn tante aan t logeren..) dus als ik dan thuiskom staat ie er! ;)  :D  kan ik ook weer gelijk aan de bak!
bedankt voor de informatie!

groetjes gertrude

52 Laatst bewerkt door Zoete Suikerbol (10-07-2012 11:01)

Tadaaaaa.....mijn fonkelnieuwe vriendje (cremekleurige Kenwood
mx 275) staat op m'n aanrecht te glimmen en ik glim minstens evenveel.  :D 
Gehaald bij de Makro in Nieuwegein door mijn stoere grote broer - die direct snapte waarom ik hem 'moest' hebben toen hij de foto zag. De lieverd!  ;)

Zoals Annick al schreef:  €149,75 incl. btw.

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

53

Ik ga zo ook eens even kijken bij de Makro. Is dus wel een aanrader volgens jullie?  :D

54

Jeeejjj ik ben zojuist trotse mama geworden van Kenny  :lol:
Het weekend maar eens uitproberen, ben zeer benieuwd.

55 Laatst bewerkt door Marita1983 (10-07-2012 15:35)

Ik heb 'm dit weekend geprobeerd (80 cupcakes met botercreme) en ik vind 'm fantastisch. Vooral met de botercreme ideaal. Ik heb de klopper gebruikt voor het beslag en de garde voor de botercreme.

En Gertrude, geen dank! :)

56

Dat is fijn om te horen, geen miskoop dus  :)

57

Absoluut niet!! Weet alleen nog niet of ik de juiste garde/klopper gebruik. Volgens mij doen de meesten de botercreme met de k-klopper.

ik hem hem ook net opgehaald 145 euro kwijt. is 125 met btw.

ben kei blij!!!

59

Vanochtend ook eentje gehaald bij de Makro in Nuth. Bleek niet de enige te zijn....er trokken meer baksters een sprintje naar de eerste etage .....

60

Marita1983 schreef:

Ik heb 'm dit weekend geprobeerd (80 cupcakes met botercreme) en ik vind 'm fantastisch. Vooral met de botercreme ideaal. Ik heb de klopper gebruikt voor het beslag en de garde voor de botercreme.

das verkeerd om ;) gardes moet je niet gebruiken voor dingen met boter, kan ie van kapot gaan. en je beslag moet lucht in dus daar juist wel een garde voor gebruiken

61

ik heb m!altans ik ben bij mijn tante en mijn vader was vanmorgen vroeg om 9 uur (is het niet vroeger geweest?) bij de makro en heeft mijn beeldschone kennie gehaald( hoe weet ik dat nou weer :rolleyes: ik heb m nog niet eens ontmoet :s ) ik moet nog ff wagte tot donderdag, omdat ik nog bij mn tante ben, maar dan is de keuken weer in mijn bezit ;)  :D  zal jullie dan gelijk laten weten hoe hij bevalt!

groetjes!

62

IK heb net ook een gekocht ben er helemaal blij mee kan niet wachten om te bakken :D

63

etmc schreef:
Marita1983 schreef:

das verkeerd om ;) gardes moet je niet gebruiken voor dingen met boter, kan ie van kapot gaan. en je beslag moet lucht in dus daar juist wel een garde voor gebruiken

Hmm, maar cc-beslag bevat toch ook boter? Ach ja, dan dit weekend maar weer aan 't bakken om het andersom te proberen! :)

64

welke zouden jullie kiezen als je kon kiezen deze uit de makro folder of de km264-prospero-keukenmachine?

wat is het verschil???

en welke keuze zouden jullie doen en waarom???

65

Marita1983 schreef:
etmc schreef:
Marita1983 schreef:

Hmm, maar cc-beslag bevat toch ook boter? Ach ja, dan dit weekend maar weer aan 't bakken om het andersom te proberen! :)

woops overheen gelezen! dan.moet je beslag idd ook met de klopper!

creabea schreef:

welke zouden jullie kiezen als je kon kiezen deze uit de makro folder of de km264-prospero-keukenmachine?

wat is het verschil???

en welke keuze zouden jullie doen en waarom???

Zelf heb ik gisterende Kenwood Patissier mx 275 (cremekleurig) gekocht, dus laat ik beginnen te zeggen dat ik bevooroordeeld ben      :Y  ;) .
Hij is solide, heeft een metalen buitenkant, 12 snelheden, mengkom    4 ltr. (groot genoeg voor 2 taarten) en weegt 7,9 kg.
Volgens mijn broer die veel van electronica weet, is het ook technisch gezien een sterk en degelijk apparaat, omdat de standen traploos instelbaar zijn. (iets met weerstandjes of zo  :o ).
Wat ik er heel mooi aan vind, is het retro-uiterlijk. Hij doet qua vormgeving sterk aan de Artisan denken, die veel duurder is.

De Prospero heeft (als ik het goed heb gelezen) een kunststof buitenkant, waardoor hij meteen een stuk lichter is (5 kg), maar ook minder solide en hij heeft 3 snelheden en ook een mengkom van ca. 4 ltr. Vergeleken met de Patissier heeft hij een modern uiterlijk.

De keuze van een keukenmachine is denk ik vooral persoonlijk.
Wat vind je mooi, wat vind je belangrijk en last but not least; hoe zit het met de prijs.

67

bedankt voor je goede uitleg en kijk vanaf jouw kant erop

ja het is niet even een paar euro die je uitgeeft en wil meteen een goede hebben en geen spijt krijgen van ...had ik toch maar...

het uiterlijk vind ik mooi maar ben zelf meer van et strakkere ....
ik moet heel veel en intesief gebruiken omdat ik elke dag wel een taart bijna maak....

het gaat er mij ook om dat die goed is en stevig , waarom dan zon groot prijsverschil alsnog
meer watt? en minder geluid?

denk nu toch hard na om die aanbieding te halen

creabea schreef:

bedankt voor je goede uitleg en kijk vanaf jouw kant erop

ja het is niet even een paar euro die je uitgeeft en wil meteen een goede hebben en geen spijt krijgen van ...had ik toch maar...

het uiterlijk vind ik mooi maar ben zelf meer van et strakkere ....
ik moet heel veel en intesief gebruiken omdat ik elke dag wel een taart bijna maak....

het gaat er mij ook om dat die goed is en stevig , waarom dan zon groot prijsverschil alsnog
meer watt? en minder geluid?

denk nu toch hard na om die aanbieding te halen

Stom van me dat ik er niet eerder aan heb gedacht, maar heb je al bij de reviews gekeken?
Als je niemand in je omgeving kent die de machine heeft, is dat vaak een goede informatiebron.

Succes met je keuze,
Geertje

69

ik heb er vanmiddag een kapsel mee gebakken (met behulp van een oncompleet recept van het forum...)en ik moet zeggen: mijn biscuit is nog nooit zo hoog geweest, als ik m niet had afgeplat met een keukenplank was tie 10 (!!!) cm hoog geweest nu ook nog 8 cm dus met 3x vulling erin wordt dat zo 11cm :D ik ben dus supertevreden!hij is heel handig in het gebruik: even garde/klopper/deeghaak aansluiten, stekker in het stopcontact, aanzetten en ik kan weer achterover gaan hangen ;)  dus ik ga de komende tijd flink experimenteren (wat mijn familie heel erg vindt ;)  :D ) en tomnala: heel erg bedankt voor het plaatsen van dit topic, anders had ik mijn superkennie nog (lang) niet gehad! :Y

70

Hebbes! Macro den Bosch heeft er nog genoeg. Ik heb de laatste rode ingepikt!

hmm ik weet nog niet of ik 100% tevreden ben hoor.
ik had van meerder mensen gehoord dat ie ook kleine hovellheden kon mixen maar mijn taartje 15cm is echt niet hoog hoor. maar dat was dan ook weinig beslag. ook maakt hij een hoog geluid op de hoogste stand. doet hij dat bij jullie ook.

maar daarintegen was de botercreme met klopper echt super romig!!
volgende keer een groter taartje maken en hopen dat het nu beter gaat.
ik had de eieren 10 minuten in warm water liggen doe ik altijd. daarna bijna 10 minuten op hoogste stand met garde en 2 minuten op de laagste. is toch goed??

kimvanderloop schreef:

hmm ik weet nog niet of ik 100% tevreden ben hoor.
ik had van meerder mensen gehoord dat ie ook kleine hovellheden kon mixen maar mijn taartje 15cm is echt niet hoog hoor. maar dat was dan ook weinig beslag. ook maakt hij een hoog geluid op de hoogste stand. doet hij dat bij jullie ook.

maar daarintegen was de botercreme met klopper echt super romig!!
volgende keer een groter taartje maken en hopen dat het nu beter gaat.
ik had de eieren 10 minuten in warm water liggen doe ik altijd. daarna bijna 10 minuten op hoogste stand met garde en 2 minuten op de laagste. is toch goed??

Bij mijn Kenwood verandert het geluid niet als ik hem op de hoogste stand zet.
Bij kleine beetjes pakt hij best veel mee, maar het kan geen kwaad om met tussendoor met de spatel even alles van de zijkant te schrapen.

Voor mijn kapsels gebruik ik gewoon eieren op kamertemperatuur. Alles bij elkaar en mixen maar. Gaat met mijn Kenny ook prima.

Hallo Ik heb sinds donderdag de Kennie in huis MX275 heb hem nog niet gebruikt volgende week de eerste taart ermee maken. ben erg benieuwd.

Ik heb hem bij Modern besteld en binnen 24 uur was die geleverd.

Hoop dat die net zo goed is als iedereen zegt heb bijna alleen maar goede recensies gelezen.

GR. Wendy