creabea schreef:welke zouden jullie kiezen als je kon kiezen deze uit de makro folder of de km264-prospero-keukenmachine?
wat is het verschil???
en welke keuze zouden jullie doen en waarom???
Zelf heb ik gisterende Kenwood Patissier mx 275 (cremekleurig) gekocht, dus laat ik beginnen te zeggen dat ik bevooroordeeld ben .
Hij is solide, heeft een metalen buitenkant, 12 snelheden, mengkom 4 ltr. (groot genoeg voor 2 taarten) en weegt 7,9 kg.
Volgens mijn broer die veel van electronica weet, is het ook technisch gezien een sterk en degelijk apparaat, omdat de standen traploos instelbaar zijn. (iets met weerstandjes of zo ).
Wat ik er heel mooi aan vind, is het retro-uiterlijk. Hij doet qua vormgeving sterk aan de Artisan denken, die veel duurder is.
De Prospero heeft (als ik het goed heb gelezen) een kunststof buitenkant, waardoor hij meteen een stuk lichter is (5 kg), maar ook minder solide en hij heeft 3 snelheden en ook een mengkom van ca. 4 ltr. Vergeleken met de Patissier heeft hij een modern uiterlijk.
De keuze van een keukenmachine is denk ik vooral persoonlijk.
Wat vind je mooi, wat vind je belangrijk en last but not least; hoe zit het met de prijs.
'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.