1

Onderwerp: Hoe werkt een food-printer / Wat kun je daar precies mee doen?

Ik lees wel eens iets over een food-printer. Maar wat kun je daar dan mee en hoe werkt het eigenlijk??

Groetjes Heleen

2

Re: Hoe werkt een food-printer / Wat kun je daar precies mee doen?

Met een printer kun je printen  :lol:  Dus eetbare printjes afdrukken. Het werkt met eetbare inkt, op dezelfde manier als een gewone printer.

Groetjes van Natascha!

3

bv die leuke printjes maken die je langs zijkanten van een taart wel eens voorbij ziet komen maar ook als iemand graag een foto op de taart ziet, cupcake plaatjes enz

4

Een foodprinter werkt met eetbare inkt, en eetbaar papier. En verder net als een gewone printer. Je sluit hem aan op je computer, en print documenten, plaatjes, teksten uit op het eetbare papier (icing, ouwel of frosty). Dat kun je dan weer uitknippen, en op je taart plakken (of op stukjes fondant/marsepein). Je kunt er ook een hele taart mee bekleden om bijvoorbeeld een tastaart te maken. Van deze taart heb ik de vlag, tekst en de plaatjes en strikken op de onderrand met foodprints gemaakt;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JQW8XKL.jpg

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Dit is een leuke vraag voor Keuken- en andere apparatuur :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door bloom123 (04-07-2011 08:21)

Ik wil binnenkort een footprinter aanschaffen.

Hoe krijg je van die strakke rondjes uit de ouwel/frostysheet?Worden die met een ronde uitsteker er uit gedrukt?
Of is er ook voorgestanst papier?

Ik zie ook vaak in het midden (cd formaat)een applicaat op een taart.
Moet je het allemaal zelf zo uitknippen??

En is er een speciaal programma voor die plaatjes of allemaal zelf opzoeken.Omdat de plaatjes altijd zo mooi in het midden staan bijvoorbeeld op cupcakjes.

Lijkt me nog een gepuzzel om ze zo uitgeprint te krijgen
Als ik met de gewone printer iets print gaat het ook wel eens een paar keer mis,dat zou met die papier (frosty)wel zonde zijn natuurlijk

Hoor graag jullie ervaring er mee

Marjan

7 Laatst bewerkt door heleena (07-07-2011 14:36)

Ik volg dit even want ik ben ook reuze benieuwd maar ook bv. naar een goed type printer hiervoor en de nodige materialen.
Ik weet wel dat je op de computer aardig kunt puzzelen om zoveel mogelijk foto's, plaatjes op een A 4tje te krijgen zodat er zo min mogelijk verloren gaat van de ouwel of de icing sheet.
Als ik iets opstuur dan zorg ik er bv. voor dat er 6 foto's op een A 4 kunnen. Met behulp van Adobe Photo shop.
Zoonlief heeft hier wel een handje aan mee geholpen.  ;)
Als je het dan aangeleverd krijgt dan is het wel zelf uitknippen.
Gewoon met de schaar gedaan.
Zowel de ouwel als de icing. Bij icing wel het schutvel dan nog even laten zitten.