Onderwerp: afsmeren zonder botercreme?
Al m'n boter is op en ik wil toch graag een taartje maken, ik heb ook geen chocoladepasta in huis ofzo. Helpppp!!!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » afsmeren zonder botercreme?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Al m'n boter is op en ik wil toch graag een taartje maken, ik heb ook geen chocoladepasta in huis ofzo. Helpppp!!!!!
je kunt ook met jam afsmeren
In jam zit vocht, dus als je daarmee afsmeert heb je wel de kans dat het marsepein / fondant gaat smelten..
In jam zit vocht, dus als je daarmee afsmeert heb je wel de kans dat het marsepein / fondant gaat smelten..
Nee hoor. Op de een of andere manier geldt dat niet voor jam . Het heeft zelfs een naam abrikoteren. Meestal wordt hier abrikozenjam voor gebruikt omdat je die kleur niet door het fondant heen ziet (zelfs niet door wit).
Wel even eerst even warm maken en door een zeef halen ivm stukjes die bobbels kunnen geven. En doordat het warm is kan je het makkelijk even met een kwastje erop smeren (heel dun, het plakt nl echt heel goed). En de taart niet te lang laten staan voor je het fondant erop doet.
Deze tip onthou ik even! Lijkt me een goede variant op de nogal vette botercreme.
ooohhh, wat leer ik toch weer veel vandaag! super! eind april moet ik een meppertje maken en afsmeren met iets anders dan botercreme etc.
iemand een idee of abrikozenjam lekker is bij een bananen cake?
thanx, ga het straks proberen, nu dat je het zegt van de abrikozenjam, wist ik eigenlijk al, alleen niet aan gedacht.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » afsmeren zonder botercreme?