1

Onderwerp: natriumbeperkt en kaliumbeperkt, wat nu?

Hallo,

Allereerst wat een leuk forum!

Ik weet ook niet of mijn vraag in de goede rubriek staat.. Verder met de zoekfunctie kon ik weinig over dit onderwerp vinden, vandaar dat ik hem hier stel.

Ik wil een taart maken voor een familielid die nierpatient is. Deze persoon mag geen natrium, kalium en eigenlijk ook geen eiwit.

Weet iemand een recept waar van dit alles zo min mogelijk/ niets inzit?

Alvast bedankt.

Linda

2

Re: natriumbeperkt en kaliumbeperkt, wat nu?

Dat is niet eenvoudig. Maar wat ik weet van nierpatienten is dat ze over het algemeen wel alles mogen eten alleen dus heel goed moeten letten op die 3 dingen die jij noemt. Ik zou zeggen maak gewoon een taart, doe er geen zout in en laat diegene een klein stukje eten.

Ik heb een speciaal kookboek voor nierpatienten maar daar staat helaas geen taartrecept in. Maar in de andere recepten worden hele gewone ingredienten gebruikt. Ook een nierpatient heeft nl wel die stoffen nodig, alleen mag het niet te veel zijn. Het hangt er ook vanaf of de betreffende persoon gedialiseerd wordt. (Met dialyse mag je meer dan zonder)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

OK, bedankt voor je reactie!

Ik kan in ieder geval een bodem zonder ei maken. Dat recept heb ik al gevonden op de site. En wat de vulling betreft daar kom ik ook wel uit.

4

Qua recept kan ik geen hulp bieden, maar ik heb je even gemeld, ik denk dat je vraag in Bakken en Vullen hoort. De Moderators kunnen er nu naar kijken en indien nodig verplaatsen.

5

ik verhuis dit topic idd naar bakken en vullen ;)