Onderwerp: vulling workshop
welke vullingen gebruiken jullie voor workshops?
ben even benieuwd ik meestal banketbakkersroom en jam... iemand een beter idee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vulling workshop
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
welke vullingen gebruiken jullie voor workshops?
ben even benieuwd ik meestal banketbakkersroom en jam... iemand een beter idee?
Botercreme?
je kunt het beste botercreme gebruiken, blijft goed buiten de koelkast, banketbakkersroom niet...
Ik gebruik van alles.... maar ik laat de cursisten dan ook de vullingen zelf maken . De taarten staan de meeste tijd in de koelkast dus dat is geen probleem. Als ik op locatie werk zonder koelkast gebruik ik vaak een huisgemaakte jam, aangevuld met een (witte)chocobotercreme of een merengue botercreme of zoiets......Ik vind zelf botercreme niet erg lekker dus vandaar.
Er zijn overigens ook zat cursisten die een vanille-botercreme erg lekker vinden hoor, dus die heb ik ook altijd.
je kunt het beste botercreme gebruiken, blijft goed buiten de koelkast, banketbakkersroom niet...
is dat zo?? er zit toch geen melkproduct in??
ehm... ik had begrepen dat het niet buiten de koelkast bewaard kon blijven... ik zal het checken bij de kok bij ons in het bedrijf werkt!
Barbaral schreef:je kunt het beste botercreme gebruiken, blijft goed buiten de koelkast, banketbakkersroom niet...
is dat zo?? er zit toch geen melkproduct in??
ja hoor er zit volle melkpoeder, magere melkpoeder, dragerstof melk in.
o oke dan ga ik over op jam met merenque botercreme, (of de botercreme van de mix.... (is iets minder werk volgens mij)
ehm... ik had begrepen dat het niet buiten de koelkast bewaard kon blijven... ik zal het checken bij de kok bij ons in het bedrijf werkt!
ik heb het een tijd geleden gecheckt bij DR OEtker, en zij zeiden 'in de koelkast'
jam met creme... of moet een speciale taart vulling op verzoek zijn bij indivduele workshop... dan gaat hij tussendoor in de koeling.... maar groepsworkshops alleen jam en creme dus
o oke dan ga ik over op jam met merenque botercreme, (of de botercreme van de mix.... (is iets minder werk volgens mij)
Volgens mij is de merengue-versie van de botercrème ook niet (goed/lang) buiten de koelkast houdbaar door de eiwitten?
Ik gebruik voor de workshops botercreme (mix) met een smaak wat meestal varieert en dat combineren met een laag jam naar keus.
Ik gebruik voor de workshops botercreme (mix) met een smaak wat meestal varieert en dat combineren met een laag jam naar keus.
Ik ook, vergat ik dat nog erbij te zetten.....
yep, gecheckt, id koelkast. HACCP (hygiene code) vereist dit. Beperkt houdbaar na maken!
peet78 schreef:o oke dan ga ik over op jam met merenque botercreme, (of de botercreme van de mix.... (is iets minder werk volgens mij)
Volgens mij is de merengue-versie van de botercrème ook niet (goed/lang) buiten de koelkast houdbaar door de eiwitten?
![]()
ik gebruik de mereque met eiwit poeder dus dat kan wel... ga voor de zekerheid maar botercreme mix gebruiken
bedankt allemaal voor de reacties
annick67 schreef:peet78 schreef:o oke dan ga ik over op jam met merenque botercreme, (of de botercreme van de mix.... (is iets minder werk volgens mij)
![]()
ik gebruik de mereque met eiwit poeder dus dat kan wel... ga voor de zekerheid maar botercreme mix gebruiken
Hmmmmmm...... met eiwitpoeder aangemaakt is het wél houdbaar buiten de koelkast? Geen idee hoor, ik ga het eens navragen!
peet78 schreef:annick67 schreef:Volgens mij is de merengue-versie van de botercrème ook niet (goed/lang) buiten de koelkast houdbaar door de eiwitten?
![]()
Volgens mij is deze ook buiten de koelkast houdbaar mits je het maakt met verse glucose stroop. Zo is mij verteld. Die stroop bereikt nl. een temp. van 160 graden en op die manier worden de eiwitten gepasteuriseert...
Hmmmmmm...... met eiwitpoeder aangemaakt is het wél houdbaar buiten de koelkast? Geen idee hoor, ik ga het eens navragen!
annick67 schreef:peet78 schreef:ik gebruik de mereque met eiwit poeder dus dat kan wel... ga voor de zekerheid maar botercreme mix gebruiken
Volgens mij is deze ook buiten de koelkast houdbaar mits je het maakt met verse glucose stroop. Zo is mij verteld. Die stroop bereikt nl. een temp. van 160 graden en op die manier worden de eiwitten gepasteuriseert...
Heb je het inmiddels al nagevraagd?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vulling workshop