1

Onderwerp: Welke (combi)oven is goed voor biscuits/cupcakes?

Hallo,
Ik heb tot nu toe altijd mijn gewone oven gebruikt voor de taarten en cupcakes, en nu wil ik graag een aparte oven voor mijn taarten en cupcakes.
Van de week heb ik een Sharp hetelucht combi oven gekocht.
Net heb ik hem uitgeprobeerd, en mijn cupcakes zijn aan de voorzijde nog niet gaar, en dan vanachter beginnen ze al donkerbruin te worden.
Gelukkig had ik de afspraak dat ik hem kon testen en als hij echt niet goed was terug mag. Alleen heb ik dan nog geen aparte oven....

Hebben jullie tips/ervaringen voor losstaande ovens (geen inbouw, geen oven+fornuis maar een 'grote magnetron' zeg maar :/ )

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

Re: Welke (combi)oven is goed voor biscuits/cupcakes?

Ik heb nu een paar maanden deze : LG MC-7849H combimagnetron

Hij is ook wel groot. draaiplateau is 32 cm en mijn grootste vorm van 30 cm past er in.
Voor cc heb ik siliconevorm van (12) en daar moest ik er 3 afknippen dus passen er 9 per keer in.

verder heel tevree

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Re: Welke (combi)oven is goed voor biscuits/cupcakes?

Ik heb ook de Sharp. Als beginner deed ik een groot bakblik er in voor de cupcakes, wat als probleem had dat het geheel niet rond kon draaien. En dat moet dus net wel kunnen bij de Sharp, aangezien de warmte niet, zoals bij een 'gewone' oven van boven en onder komt, maar van de achterkant en in mindere mate van de zijkanten. De voortse cc's werden zo dus niet gaar, terwijl de achterste verbrand waren. Zolang je er iets in doet dat de ruimte heeft om te draaien gaat het goed. Maar ooooooohhhhhh, wat zou ik graag een 'gewone' oven willen, waar ik meer als 9 cc's in één keer in kan maken en ook een mooie grote niet ronde bakpan in kwijt kan! Dat wordt een eerste vereiste voor een volgende keuken