1 Laatst bewerkt door Zitatje (15-02-2011 23:35)

Onderwerp: bruidstaarten zijn mijn hel!!!!

Deze bruidstaart is voor oud collega's van mij.
(in oktober had ik ook een bruidstaart van een oud collega, die had ik nog moeten afmaken nadat ik het ergste nieuws van mn leven had gehad, dus ik denk dat ik vervloekt ben als het om bruidstaarten gaat)
Maar goed...kom mn hellig verhaal.
Ik had de jurk al gezien en de kleuren moesten er in zitten en ook iets met de bloem op de jurk als dat zou lukken.
Nou, ik vind dat het uiteindelijk nog goed gelukt is...

Althans... de kleur en de bloem.

De rest was een nachtmerrie!!! :nooo

De bruid wilde graag dat haar dochter ook een groot aandeel zou hebben in de trouwdag.
Dus een verwijzing met namen en vlinders dat zou leuk zijn.
Dus ik een bult tylose in mn fondant gedaan en hopen op een goed resultaat.
Maar aangezien die JEM vlinders nogal fragiel zijn brak de hele zooi af... en ik had wel reserve vlinders maar ook die gingen er aan! :grr:

Nieuwe maken...daar had ik geen tijd meer voor dus toen maar gekozen om nieuwe, niet uitgeharde, vlinders er op te mikken. :/
Ow, wat heb ik gehuild. :(

En niet alleen daarom maar ook omdat ik zelf nog de fout had gemaakt om een te klein kartonnetje onder het kleine taartje te doen zodat, door de zwaartekracht ...het taartje stond op 3 stokjes... het taartje over het karton zakte en dus begon te lekken.

Ik heb een groter kartonnetje geknipt om m nog te redden maar hij is KEI scheef geworden!!!  :grr:  :grr:

En dit was allemaal 10 minuten voor levertijd, ik zou dus al te laat zijn.
Tot overmaat van ramp vergeet ik mijn bril, mn telefoon was leeg en weet ik het huisnummer niet meer.
Het regende pijpenstelen en t was donker.
Mijn vriend moest mee in de auto met die taart want ik was als de dood dat t onderweg nog een grotere ramp zou worden met die taart.
Ik was helemaal hysterisch in de auto, ik was niet te genieten, haha!
Ow, wat een rampzalige avond was dat!

Maar de bruid en de familie vonden de taart prachtig en heerlijk!
Het was chocolade cake met verse aardbeien en zwitserseroom.

Mijn vriend zij later tegen mij: Ik wil nooit meer betrokken worden in jouw hobby.
Hahaha! O-)

Hopelijk kan ie er ook volgens jullie nog wel mee door...
Groetjes!!!

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/1220749882_5_7_K_.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/1220780195_5_RnFB.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/1220749466_5_6657.jpg

2

Re: bruidstaarten zijn mijn hel!!!!

oh toch wel mooi hoor, idd wel jammer van het kartonnetje.... zou dat ook niet zo gauw weten....
als ik breeksels heb en het moet opnieuw, gebruik ik uithardende fondant en dat eventjes in de oven....
Ik had het laatst met een vliegtuig, moest 's ochtends meegegeven worden met mijn man.... bleek ineens de vleugel gebroken te zijn... slik....

Ik vind trouwens die bloem errug mooi!!!!!!

3

Bedankt!
Maar uithardende fondant? Waar kan ik dat krijgen?
Erg he, zulke "rampen"!!!

4

In de webshop, als je kijkt bij "marsepein en fondant"  en dan "per merk" dan zie je erachter staan of het hard of zacht is/blijft.

Ik gebruik altijd de marshmellowfondant voor de dingen die hard moeten worden en ik heb altijd een emmer ballina voor bekleden en kleinere boetseerdingetjes....

5

Het bruidspaar was er vast blij mee. Zij zien immers alleen het eindresultaat en niet de ellende die jij er mee had. Het is inderdaad jammer van het kartonnetje, maar verder ziet hij er goed hoor  :)

Bakels is prima uithardende fondant. Evt. kan je er nog wat tylose door doen, dan gaat het uitharden sneller.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

ondanks jouw HEL vind ik je taartje toch wel goed gelukt hoor.
En het bruidspaar zit alleen het eind resultaat en zijn 9 van de 10x toch minder kritisch dan wij

7

Dit is dus waarom ik heb voorgenomen om nooit een taart te maken voor z'n belangrijke dag. Ik zie het alle dingen gaan die er mis kunnen gaan. :s 
Ik vind het geweldig om voor vrienden enz een taartje te maken maar voor een bruidstaart ofzo weet ik een heel goed plek in de buurt en die maken geweldige taarten :thumb:.

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

8

Bedankt allemaal voor de reacties.
En ja, nikita14 zo'n belangrijke opdracht is ook iets waar ik in het vervolg nog eens goed over na moet denken of ik het wel moet doen :S

9

Het is wel een mooie taart geworden ondanks alles.
Nu is mij ook gevraagd om een bruistaart te maken maar ik weet het niet hoor.Lijkt me heel leuk maar....
Nu wil ik ook zo'n rand maken als jou met parels,maar kan nergens een roller/mat vinden met die structuur.

10 Laatst bewerkt door Zitatje (28-02-2011 19:35)

creamina schreef:

Het is wel een mooie taart geworden ondanks alles.
Nu is mij ook gevraagd om een bruistaart te maken maar ik weet het niet hoor.Lijkt me heel leuk maar....
Nu wil ik ook zo'n rand maken als jou met parels,maar kan nergens een roller/mat vinden met die structuur.

Dank je wel :)
Opzich is het natuurlijk kei leuk om te doen.
Maar er zit wel een druk achter... hij moet perfect zijn...
Niet dat mijn taarten perfect zijn maar ja dat is dus het punt  :s
Maar ik wens je super veel succes en wel posten hier he als je de opdracht aan neemt :)

Hier heb je een link voor de tool om ook zo'n rand te maken :)

Groetjes!
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2093.html

11

Ik vind het een hele mooie taart geworden :D !!
En wat een ramp zeg.. Ik ken het wel hoor, uiteindelijk zit je huilend op de keukenvloer met de taart in je haar helemaal hopeloos verloren haha..
En dan zegt iedereen een hobby moet toch leuk zijn, waar op je dan zegt "DAT IS HET OOK!!" snik snik.. haha geweldig..
Maar op het moment zelf baal je als een stekker :Y

Hoe dan ook het is echt een geweldige taart geworden. Ik bedoel het is hoe dan ook toch altijd beter dan een slagroomtaart van de bakker om de hoek ;-) .. Zelf weet je misschien dat het beter kan, maar dat weet een ander niet  :P