1 Laatst bewerkt door blablabla123 (09-02-2011 18:47)

Onderwerp: Na heel wat vechten tegen de marsepein....

Hallo,
Ik ben net 15 geworden dus mocht ik beginnen met bakken van mijn moeder.
Laatst voor het eerst cupcakes gebakken en bekleed.
Een heel gedoe, want ik heb natuurlijk allereerst het beslag gemaakt, maar ik was zo in mijn gedachten bezig met de botercreme en de marsepein... dat ik helemaal vergeten ben om water bij het beslag te doen... ze waren al 7 minuten bezig dus heb ik ze er weer uitgehaald overal een theelepeltje water bij gedaan en ze er opnieuw ingezet. Ondertussen had ik de botercreme gemaakt, nooit geweten dat er ZOVEEL poedersuiker in zat...dus ik had nog maar 50 gr. over!  de cc waren klaar en heb ze laten afkoelen (ze waren gelukkig wel gelukt!! :D ) en heb ik de marsepein gekleurd.. Wou ik het uitrollen had ik een tekort aan poedersuiker waardoor alles aan het aanrecht bleef plakken. Overgegaan op de bloem  :o (ik weet het, dat hoort niet  :grr: )
Uiteindelijk zijn ze met liefde door iedereens keel heen gegaan, dus zo'n domper was het ook nog weer niet.. vrijdag ga ik koekjes bakken en met Wilton Royal Icing "bekleden". Iemand nog tips daarvoor?

Maar hieronder mijn cupcakes:
http://i54.tinypic.com/s1i0hy.jpg

zou graag een berichtje terug krijgen met jullie mening en/of tips  :Y

wat is er nou mooier, leuker, spannender als taarten bakken? =)

2

Re: Na heel wat vechten tegen de marsepein....

Leuk gemaakt hoor! Het is wat he? Als beginnend bakster... Ik heb soms ook de hele boel op de kop! Alsof er een bom ontploft is in de keuken... Haha! :lol:

Geen tips betreft Royal icing. Heb ik nog niet gedaan, al ligt de eiwitpoeder geloof ik al driekwart jaar in de kast! :o

In elk geval veel bakplezier!

Groetjes van Marjon

Dankjewel  O-)
het is zekers niet gemakkelijk!

vrijdag maar gewoon eens proberen met die icing... zal wel weer een foto plaatsen!

jij natuurlijk ook veel bakplezier!

4

Leuke cc's hoor! Die frustraties heeft iedere beginner wel gehad denk ik!

Ik rol zelf trouwens nooit uit op poedersuiker, maar op de mat van ikea, verder niets. Succes vrijdag!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

5

Leuke cc-tjes hoor! Ik vind het zelf altijd leuk om eerst een rondje uit te steken en daarmee de cc te bedekken, en dan pas te decoreren. Misschien iets om te proberen?

En verder lekker blijven bakken en freubelen en ondertussen het hele forum doorneuzen! Daar leer je veel van! Succes!

Zien er goed uit!

Ik heb van het weekend voor het eerst koekjes gebakken en met icing bekleed. Ik had veel aan deze how to:

http://www.deleukstetaarten.nl/howto/4/ … versieren/

Veel succes en ben benieuwd naar het resultaat!

Cupcake rookie
bekijk mijn creaties op: www.petite-sweet.blogspot.com

Biena schreef:

Leuke cc-tjes hoor! Ik vind het zelf altijd leuk om eerst een rondje uit te steken en daarmee de cc te bedekken, en dan pas te decoreren. Misschien iets om te proberen?

En verder lekker blijven bakken en freubelen en ondertussen het hele forum doorneuzen! Daar leer je veel van! Succes!

helaas heb ik alleen maar koekjesuitstekers in de vorm van hartjes en bloemetjes, dus ja, je moet wat he! maar bedankt voor de leuke reactie!! :D

Petite&Sweet schreef:

Zien er goed uit!

Ik heb van het weekend voor het eerst koekjes gebakken en met icing bekleed. Ik had veel aan deze how to:

http://www.deleukstetaarten.nl/howto/4/ … versieren/

Veel succes en ben benieuwd naar het resultaat!

Dankjewel! ik zal de how-to zo eens bekijken, en dan bakken geslagen!  :D

Sylliek schreef:

Leuke cc's hoor! Die frustraties heeft iedere beginner wel gehad denk ik!

Ik rol zelf trouwens nooit uit op poedersuiker, maar op de mat van ikea, verder niets. Succes vrijdag!

Bedankt! helaas heb ik geen ikea in de buurt..  :(

10

Leuke CC's zo voor de eerste keer!!

Oeh die how to is handig, ik weet wat ik van het weekend ga doen!

.. Want taart kan altijd!!

11

Lejow schreef:

Leuke CC's zo voor de eerste keer!!

Oeh die how to is handig, ik weet wat ik van het weekend ga doen!

dankjewel!
die how-to is opzich heel handig, alleen ik heb zo'n icing-setje, het is een soort enorme spuit met verschillende soorten opdraaistukjes.. dus ik denk dat ik de icing daar maar in kiep en even oefen op een bordje ofzo... en dan komt het vanzelf goed! (hoop ik..  ;) )
succes met bakken!!

Groetjes,

12 Laatst bewerkt door postduif (10-02-2011 20:04)

Ik vind ze leuk!

blablabla123 schreef:
Biena schreef:

helaas heb ik alleen maar koekjesuitstekers in de vorm van hartjes en bloemetjes, dus ja, je moet wat he! maar bedankt voor de leuke reactie!! :D

Als je een rondje wilt uitsteken kan je ook een glas gebruiken. Gaat ook prima  :Y  En marsepein uitrollen en uitsteken (kleine dingen dus, geen hele lap) kan ook prima op een place mat, en dan op de onderkant die is heel glad. 

Succes met je icing, dat lijkt me nog best wel een priegel werkje...

13

postduif schreef:

Ik vind ze leuk!

blablabla123 schreef:
Biena schreef:

Als je een rondje wilt uitsteken kan je ook een glas gebruiken. Gaat ook prima  :Y  En marsepein uitrollen en uitsteken (kleine dingen dus, geen hele lap) kan ook prima op een place mat, en dan op de onderkant die is heel glad. 

Succes met je icing, dat lijkt me nog best wel een priegel werkje...

Dankje, ik heb het ook al geprobeerd met een glas, alleen dan wil het er niet uit komen en dan probeer je het met een sateprikkertje en dan wordt ie weer zo lelijk..... blijven oefenen dus... :rolleyes: