1

Onderwerp: cricut cake uit Amerika...

Ja ik weet er zijn veel topics over cricut cake,maar...

Ik heb een vraag over de invoerrechten...

Van de zomer ga ik naar Amerika voor vakantie,wij gaan vliegen vanuit Glasgow,(met de ferry naar England)

Nu mijn vraag  :D ,hoe zit dan met de invoerrechten?Ik woon niet in de U.K.,moet ik alsnog daar de invoerrechten betalen ?of kan ik meenemen zonder deze te betalen omdat ik woon in Nl.

Tussen Hull-Rotterdam,heb ik nooit control gehad met de douane,ik vraag mij af of gaat lukken om de cricut mee te nemen,zonder de invoerrecht te betalen.. :think:
Wat denken jullie?Ik ben benieuwd... :lol:

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

2

Re: cricut cake uit Amerika...

Ja hoor, dat kan en je hoeft idd geen invoerrechten te betalen (het is al betaald bij invoer in de UK vanuit de US) Maar vanaf een bepaald bedrag moet je wel BTW betalen.. ik weet alleen even niet meer vanaf hoeveel..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Re: cricut cake uit Amerika...

vanaf 150 euro betaal je btw heb ik ergens gelezen

4

Re: cricut cake uit Amerika...

Ik had hem in mijn koffer gepropt en zonder invoerrechten het land in  :Y

Ik heb niets gemeld bij 'aan te geven' en ben ook niet aangehouden. Maar volgens mij mag je tot een bepaald bedrag goederen invoeren?

Op de site van de douane staat:

Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:

•uw gebruikelijke normale reizigersbagage
•een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
•andere goederen met een waarde van maximaal € 430•het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)

5

Re: cricut cake uit Amerika...

De 150 Euro zijn als je iets besteld en laat opsturen als ik me niet vergis. Als je zelf reist mag je meer meenemen. :) Dus de cricut cake moet geen probleem zijn denk ik.

Re: cricut cake uit Amerika...

ohhh bedankt meiden,ik ga meer ruimte maken in mijn koffer  :lol:

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht