1 Laatst bewerkt door Flappie (18-01-2011 17:35)

Onderwerp: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Hoi,

ik heb eindeloos veel gelezen op dit forum en op de rest van internet over keukenmachines.  Ik ben tot de conclussie gekomen dat de Kenwoods en de Kitchenaids mooie apparaten zijn maar de kitchenaid is boven budget, of ik moet langer doorsparen.

Ik vond zoals velen hier op dit forum de Kenwood Patissier (de MX271) het apparaat wat ik wil gaan kopen.

Nu is mijn vraag het volgende,  is het de moeite om toch een keukenmachine te kopen met uitbreidingsmogelijkheden zoals een blender of gehaktmolen oid.  Ik snap dat het heel persoonlijk is, maar ik vraag me gewoon af hoe handig het is aangezien ik alles altijd met de hand doe. Mis ik echt wat....?

Ik ben trouwens een super amateur,  ik worstel me nu wat taartenboeken door vandaar een goede mixer. Mijn mixer nu heeft geen deeghaken en das lastig.

2

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Hallo,

Ik heb ook gekozen voor deze Kennie. Daarnaast heb ik een philips staafmixer gekocht (HR1377), daar zitten een aantal accessoires bij. Als ik iets wil blenderen, wat ik toch bijna nooit doe, gebruik ik de staafmixer.

Succes met je keuze.

Groetjes,
Bianca

3

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Ik lees gezellig even mee, want ik zit me eigenlijk hetzelfde af te vragen hier ;) Ik zou de Kenwood vooral kopen voor het bakken, maar naast bakken hou ik ook heel erg van koken en kunnen de overige apparaten ook wel goed van pas komen denk ik... en blender is denk ik ook wel handig bij bepaalde vullingen maken. Maar hij is natuurlijk wel een stuk duurder dus ben er ook nog niet helemaal uit..

4

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Het probleem wat ik zie in al die atributen is dat ik ze nooit gebruik., en ze enorm veel ruimte innemen in de kasten. En ik wil mijn keukenmachine op het aanrecht laten staan en niet steeds wegzetten, dus het oog wil ook wat. Een keukenmachine zoals die Kenwood Patissier ziet er ook nog erg leuk uit!

5

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Die van mij staat ook continue op het aanrecht en de philips ligt lekker in het keukenkastje. Ik moet zeggen dat ik die bak met die messen van de philips best vaak gebruik.

Groetjes,

Bavje

6

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Hé flappie

Ik heb deze kenwood ook deze heb ik van mijn man gekregen met kerst vorig jaar. Hij is super in gebruik en wat betreft de assesoires je eigen niet op vast pinnen want deze gebruik je naar alle waarschijnlijkheid toch niet zo veel, maar je moet hem vooral kopen om je hobby te vergemakkelijken hij is namelijk super fijn. Dus ik zou zeggen doen en wie weet wil je bij heel veel plezier eraan toch bepaalde assesoires toch eens kopen.
groetjes pluto

7

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

ik heb de rode Kenwood Patissier gekocht....   ik krijg hem vermoedelijk morgen! Ik wil graag aan de slag, en ik kan gewoon niet langer wachten :)


Ik zal een youtube filmpje maken van het apparaat daar waren er maar weinig van vond ik!

8

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

hoi hoi

ik heb 3 maanden terug een kitchen aid ekocht en ben daar echt super gelukkig mee!!! Ik heb hem op internet gekocht voor 380,-
En in de loop van de tijd koop ik er dan steeds acc bij. Het voordeel vind ik dat je heel makkelijk dingen erbij kan kopen zoals een kom  enz ook als ik dat over 5 jaar wil doen omdat het model er lang hetzelfde blijft. iik weet niet hoe dat met een kennie is.

succes

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

9

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

@mrij ik vermoed dat de onderdelen langer verkrijgbaar zijn dan mijn kenwood meegaat. Kenwood heeft een goede naam wat dat betreft. Alleen zijn er gewoon geen extra accessoires zoals bij de Kitchenaid. Je koop het apparaat en dat is het. Geen gehaktmolen.... geen pastamaker. Niets..

De duurdere meer profi uitvoering van Kenwood zoals de Chef hebben dat natuurlijk weer wel. Dan kan je van alles bij kopen. Maar die vind ik dan weer niet zo mooi kwa design. Als ik zoveel geld zou uitgeven kocht ik een kitchenaid.

10

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

misschien een blonde vraag, maar die Kenwood271, kun je daar ook bijvoorbeeld bodems mee maken die je nodig hebt voor appeltaart? Normaal doe ik dat met de hand, maar ben me ook aan het orienteren voor een goede en redelijk betaalbare keukenmachine en ik kom toch iedere keer weer uit op deze  :), maar heb nog niets terug kunnen vinden over dat soort taartbodems.

Groetjes Tamara.

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

11

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

Ook bij de Kenwood kun je accessoires kopen. Ik heb de kenwood major en daar heb ik een een blender en groenteraspen bij gekocht. en daar kun je nog veel meer bij kopen.

12

Re: Keukenmachine met uitbreidings mogelijkheden doen of niet?

kobusje schreef:

Ook bij de Kenwood kun je accessoires kopen. Ik heb de kenwood major en daar heb ik een een blender en groenteraspen bij gekocht. en daar kun je nog veel meer bij kopen.

Die heb ik ook. Ik gebruik de blender wel regelmatig, de raspen eigenlijk niet zoveel, omdat er meer afwas aan is dan aan een mes. Ijsmachine voor erop zou ik nog wel zien zitten!