1

Onderwerp: welke maat ei...

gebruiken jullie voor de biscuitmix? Ik heb het idee dat de eieren best belangrijk zijn en ik kan het nergens vinden.

2

Re: welke maat ei...

Ik gebruik maat M!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

meestal wordt met "een ei" eentje van 50 gram bedoelt, dus M, maar als je grotere hebt weeg je gewoon af tot het veelvoud...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Ik weeg ze, dan weet ik zeker dat het goed is. :D

5

belluna schreef:

meestal wordt met "een ei" eentje van 50 gram bedoelt, dus M, maar als je grotere hebt weeg je gewoon af tot het veelvoud...

Ik zet er maar even voor de zekerheid bij, dat je de eieren moet wegen ZONDER schil... Ik had dat zelf namelijk de eerste keer niet meteen door :O

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

:D

(sry Jozien :P)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik gebruik altijd L en heb nooit problemen met de mix. Wegen doe ik helemaal niet (met of zonder schil :) )

8

Jozien schreef:
belluna schreef:

Ik zet er maar even voor de zekerheid bij, dat je de eieren moet wegen ZONDER schil... Ik had dat zelf namelijk de eerste keer niet meteen door :O

Groetjes, Jozien.

terechte opmerking! :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

Oeps ja, da was ik vergeten erbij te zetten. Zonder schil wegen dus :O

10

Okee, wegen dus... maar hoeveel wegen die 5 eieren die bij 330 gram mix moeten dan samen?

11

Staat op de zak, hoeveel gram ei!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

oeps, ben ik blond dan, ik heb de vorige keer gewogen met schil.........helemaal niet aan gedacht

Alles goed???? nee 3 fout

13

Ik weeg mijn eieren niet en let ook niet op de maat.
Ik reken 66 gram biscuitmix per ei, ongeacht de maat van het ei, en 10% water. Gaat altijd goed. Ik heb het idee dat het niet uitmaakt of je wat grammen ei meer of minder hebt.
Je kunt ook

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep