1

Onderwerp: help dames spoed een vraag over biscuit

hi dames

ik heb voor morgen een bestelling  en zoals gewoonlijk maak ik vandaag de biscuit met 5 eieren. maar nu mijn biscuit klaar is schrok ik me dood want het lijkt net of al mijn eieren op de bodem zijn blijven liggen. de bodem is dik en ruikt zo sterk naar eieren.

wat heb ik fout gedaan? ik gebruik altijd M eieren zijn deze toevallig te groot? ze leken mij ook wat groter dan normaal.

toen ik de bloem er doorheen ging vouwen zag ik ook dat de ei een beetje naar boven kwam alsof het olie was heb ik hem toevallig niet te lang in warm water gemixt? ik weet het niet meer/

wie kan me helpen???

alvast bedankt voor jullie tips

groetjes

2

Re: help dames spoed een vraag over biscuit

zijn je eieren al voorbij de vervaldatum of gewoon niet goed misschien?

toen je eieren en suiker hebt gemixt, had je (vooraleer je de bloem er in deed) een luchtig en dik beslag?

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

anders zou ik zeggen, helaas opnieuw beginnen, zou geen risico's nemen

4

ja was een dik beslag de eieren waren wel gewoon goed heb ze ook eerst in warm water gelegt voordat ik ze gebruikte dus ik weet het niet

5

ja ik ben al opnieuw begonnen dit kan ik niet gebruiken hihii

6

is het eerste keer dat je dit recept gebruikt? (heb althans niet die indruk)
hoe was het de andere keren?

7

de vorige keren was het perfect

nu is de bodem dik en ruikt het naar eieren maar de binnenkant is wel goed gelukt de eierenlaag heb ik weggehaalt de biscuit is verder wel gelukt alleen die laag begrijp ik niet

8

dan denk ik dat het toch dat de eieren slecht waren

succes met je nieuwe biscuit!

9

ja dat kan idd nou ff afwachten wat deze biscuit zal doen dank jullie wel dames :thumb:

10

en hoe ziet je nieuwe biscuit eruit?

11

hij is goed gelukt ik weet al waar het probleem ligt.

ik mix de eieren wel dik maar niet dik genoeg ik dacht altijd dat mijn biscuit goed was maar die van gister was echt goed gelukt de eieren waren stijf gemixt was echt goed gelukt.

ik deed het normaal met zo'n hand mixer maar ik was het zo zat gister dus ik pakte maar mijn grote kenwood mixer en die heeft me goed geholpen had ik er maar eerder aan gedacht.

maar goed hij is gelukt dank jullie wel dames. :thumb:   :thumb: