1

Onderwerp: drakentaart vraagjes

Hopelijk zit ik in de goede rubriek :think:

Ik wil voor de verjaardag van m'n zoontje een drakentaart maken die ik hier op het forum heb gezien. Hij bestaat zeg maar uit 2 blanda's ( kop en  romp )

hierover heb ik 2 vraagjes

- het is denk het mooist om kop en romp met 1 lap marsepein te bekleden, maar is dat te doen?? ben bang dat ik het als beginner niet netjes krijg, en ik dus misschien beter ze los kan bekleden en dan tegen elkaar aan zetten?

- en ( hierover zit ik al een maand na te denken :think: ) hoe krijg je je taart die af is, weer helemaal netjes en mooi over op een nette onderplaat? Of maken jullie de taart al op de onderplaat en maken jullie die dan goed schoon ( restjes bc en marspein) ?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

2

Re: drakentaart vraagjes

Over het bekleden kan ik niet veel zeggen. Maar mijn taarten maak ik al direct op de onderplaat.
Die maak ik naderhand een beetje schoon (ik knoei niet heel erg.
Toen ik net begonnen was gebruikte ik stroken bakpapier welke ik onder de taart schoof en achteraf eronder vandaan haalde.

3

Ok, bedankt voor de reactie, ik denk dat ik 'm inderdaad maar direct op de onderplaat ga maken, zo'n 2 delige taart krijg ik natuurlijk nooit meer overgeheveld!

Iemand verder nog een idee over het bekleden?

4

Als beginner denk ik dat je het beste in 2 keer kan bekleden.

Beter netjes in 2 keer dan slordig in 1 keer, is mijn mening.
Misschien kun je er nog iets opleggen waardoor je het niet meer ziet.

5

Ja ik neig ook naar 2 keer, zo zonde als het er niet uitziet.. zat al te denken om hem anders een halsbandje te geven :lol: