1

Onderwerp: Houdbaarheid Campina slagroom

Hallo,
ik was even op 't net aan 't rondzoeken hoe het nou zit met de houdbaarheid van slagroom en vond dit op de Campina site:

Lang houdbare producten mogen zolang de verpakking gesloten is buiten de koeling bewaard worden. Op verse producten staat de vermelding 'Tenminste houdbaar tot' met de dag en maand op de verpakking. Na openen moeten verse zuivelproducten, als ook lang houdbare zuivelproducten in de koelkast bewaard worden en zijn na opening nog maximaal 3 dagen houdbaar alleen de campina verse en houdbare slagroom is ook na openen houdbaar tot de op de onderkant vermelde datum.

Ik lees hier uit dat beide soorten slagroom (verse en lhoudbare) ook na opening tot de datum op de verpakking bewaard kunnen worden (in de koelkast neem ik aan...)
Ik lees echter overal dat slagroom na opening maar 2-3 dagen houdbaar is maar uit bovenstaande begrijp ik wat anders.
Jullie ook...??

Life is what you bake it.

2

Re: Houdbaarheid Campina slagroom

Ja, zeker in de koelkast. En dit lijkt me een reklameberichtje van campina, want de reden dat je geopende producten nog maar 3 dagen kan bewaren is omdat er iets bij kan komen zodra het open is. Als hun houdbaarheid na opening echt langer is dan van andere merken dan hebben ze er iets heel engs mee gedaan om dat zo te maken  :s  :lol:
Oh ja, en ga vooral naar de datum op de ONDERKANT van de verpakking kijken als die geopend is.......... :+

Persoonlijk zou ik na opening bij de verse slagroom evengoed de datum op de verpakking aanhouden ongeacht het merk en bij houdbare zeker niet!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

hmm dit wist ik ook niet.. maar als ik bijvoorbeeld kijk naar koffiemelk, dat is ook heel lang houdbaar. ook als de fles al open is geweest natuurlijk.
wel handig om te weten trouwens!
maar meestal als ik een beetje over heb, gooi ik dat door het avondeten. macaronisaus wordt er heerlijk door :)

4

Dit bevreemdt me!!! Ik ga slagroom echt niet langer dan 3 dagen na opening bewaren, ook al is de THT datum nog later. Ik vind die 3 dagen eigenlijk al meer dan zat :/ .

"Ik weet het zeker...........denk ik!"