1 Laatst bewerkt door Wendyke (06-01-2011 11:27)

Onderwerp: Incognito nieuwjaars-cakepops.

Mijn eerste cakepops!
Is best veel werk, maar wel erg leuk om te doen!!

Eigenlijk zouden we vanavond bij het koor het nieuwe jaar beginnen met allemaal zelfgemaakt hapjes. Dat doen we elk jaar. Maar... vanavond konden we weer in het gemeenschaphuis terecht, nadat we bijna een jaar op een andere locatie zijn geweest vanwege een grootscheepse verbouwing. Ze pakken het in het gemeenschaphuis nu commercieel aan en dus mogen er geen zelf meegebrachte hapjes meer genuttigd worden. Balen!! Aangezien ik huismoeder ben en mijn man op zee werkt hebben wij geen collegae, die ik als proefkonijn kan gebruiken voor mijn baksels, dus nam ik de laatste tijd alles mee naar de repetitie. En daar vonden ze dat helemaal niet erg,  :lol: 

Ik wilde dus eigenlijk voor vanavond een taart maken. Had al helemaal een winterthema bedacht, maar helaas. Aangezien ik toch wat wilde maken (mijn handen begonnen aardig te jeuken na een week niks doen), bedacht ik me, dat dit een prima gelegenheid zou zijn om eindelijk cakepops te maken. Ik heb er een "gelukkig nieuwjaar"-kaartje aangehangen, zodat het gewoon een nieuwjaarswens is. In een originele verpakking weliswaar  ;)

Ze vonden het allemaal zo leuk, dat ze 'm niet op wilden eten bij de koffie, maar mee naar huis hebben genomen  :Y

Zijn gemaakt van chocoladecake en cream cheese frosting met een scheutje grand marnier. (Dat was een rest van de verjaardagstaart van mijn zoontje).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQIGR6LX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-37ACJ64Z.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SP4PYK74.jpg

Bedankt voor het kijken!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

2

Re: Incognito nieuwjaars-cakepops.

Leuk bedacht en een mooie kleur zeg.

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

3

errug leuk!

4

Klinkt erg lekker, mag ik vragen hoe je deze cakepops maakt?

5

Mooi!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

6

mooi !

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

7

jammie en erg mooi  :thumb:

Cake makes your smile !!!

8

Ohhh ze zijn mooi gelukt hoor, voor een eerste keer... Ze staan ook nog op mijn verlanglijstje om te maken... Hoop dat die van mij dan ook zo mooi worden ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

heel leuk! Wil dat ook wel eens maken!
Is het moeilijk?

10

Altijd leuk, altijd lekker!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

11

zwitsinge schreef:

heel leuk! Wil dat ook wel eens maken!
Is het moeilijk?

Grappig, dat je dat vraagt! Ik liep er eigenlijk al een hele tijd tegen aan te hikken, omdat ik ook het gevoel had, dat het moeilijk was. Uiteindelijk ben ik maar gewoon begonnen. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik het boek "cakepops" van Bakerella heb en de beschrijving en tips goed heb doorgelezen.

Ik vond het niet moeilijk, hoewel bij een aantal wel de chocolade brak na het afkoelen. Volgens Bakerella komt dat, omdat de cake dan te strak is gerold. Als je de ballen eerst koelt en ze worden dan warmer, dan zetten ze uit. De geharde chocolade breekt dan.

Ik geloof, dat dit typisch een gevalletje "oefening baart kunst" is.
En op een gegeven moment moet je gewoon tevreden zijn. Als je een niet helemaal strakke bal probeert te corrigeren, wordt het er over het algemeen niet beter op.... :s

Gewoon beginnen, zou ik zeggen. Niks aan de hand als het mis gaat. Het is alleen maar suikerwaar, nietwaar?

Ik heb trouwens net nog een paar nieuwe gemaakt van wat restjes:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126301456

Succes!

Groetjes, Wendy

Ik vind ze erg leuk, ook leuk verpakt!
kun je mij vertellen wat cream cheese frosting is en hoe te maken? (het klinkt zo lekker)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

13

Taarterataaa...! schreef:

Ik vind ze erg leuk, ook leuk verpakt!
kun je mij vertellen wat cream cheese frosting is en hoe te maken? (het klinkt zo lekker)

Ik heb het recept gebruikt uit het "Hummingbird Bakboek" (geweldig boek trouwens!):

300 gr poedersuiker
50 gr boter
125 gr koude verse roomkaas (ik had mascarpone, maar mon chou kan uiteraard ook, of philadelphia)
Suiker en boter kloppen in keukenmachine op middelste stand tot alles goed gemengd is. Roomkaas toevoegen en kloppen tot hij volledig is opgenomen. Dan minstens 5 kloppen op hoogste stand tot glazuur bleek en luchtig is. Klop niet te lang, want dan kan het glazuur vloeibaar worden.

Ik had er zelf nog een scheut grand marnier bij gedaan  :9

Deze hoeveelheid frosting is overigens voor 12 cupcakes. Ik had er een taart mee bedekt en het restant heb ik gebruikt voor de cakepops. Ik heb 250 gram cakekruimels gemengd met 100 gram frosting. Uiteindelijk kreeg ik uit een rechthoekige chocoladecake van 28 cm lang 30 cakepops.

Ik hoop, dat jullie hier iets aan hebben.

Groetjes, Wendy

14

ze zijn super leuk en ook heel mooi verpakt!
ik ben al een tijdje op zoek naar dat soort verpakkingen, heb je misschien een tip waar ik dat soort zakjes/verpakkingen kan kopen?
dankje alvast!

15

ik begreep dat zij hebben niet willen eten! zo prachtig! en verpakt is nog toffer!

Hoe heb je zo mooi blauw gekregen?? is dat choco melts??  :think:

16

Linde Jente schreef:

ze zijn super leuk en ook heel mooi verpakt!
ik ben al een tijdje op zoek naar dat soort verpakkingen, heb je misschien een tip waar ik dat soort zakjes/verpakkingen kan kopen?
dankje alvast!

Ik heb een geweldige bakwinkel in de buurt. Ik weet niet waar jij woont, maar ze hebben ook een webshop (debakwinkel.nl), dus je kunt het eens proberen.

Groetjes, Wendy