1

Onderwerp: Help mij met de letter uitstekers

ben net bezig met letters uit te steken met die uitstekertjes van de shop.  Probleem is dat ik mijn marsepein er niet uitkrijg.  Al geprobeerd met bloemsuiker en met olie en met tandenpriker, ...

Wie helpt mij???!!!

groetekes Kris

2

Re: Help mij met de letter uitstekers

Hoi,

Plaatst over je uitgerolde marsepein vershoudfolie en dan uitsteken. Door de folie blijft alles mooi.

groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: Help mij met de letter uitstekers

Hoi Kris,

De marsepein moet je dun uitrollen, dan de steker (die moet wel schoon zijn) erop drukken en ik klop het er dan altijd uit. Als je marspein of fondant te dik is blijft het teveel plakken aan de rand. Met folie kan het ook, zoals peronne beschreef, maar ik doe het dus altijd met eruit kloppen. Wat je ook kunt doen is iig bij de letters die open zijn (daar bedoel ik mee de I, de N, de H etc.) aan de onderkant drukken met een achterkant van een penseel (zo gelijkmatig mogelijk op alle pleken drukken) en dan via de bovenkant eruit halen. Dan heb je geen deuken en putten in de bovenzijde. Het werkt ook met een penseelachterkant bij bijv. de O, als je maar heel voorzichtig drukt en dan er aan de andere kant uit"pelt". Echter, dun uitrollen blijft de oplossing!

PS: afwassen vergemakkelijk je door na het wassen en afspoelen met water de cijfers en letters in de oven te drogen. Even op 75 graden of de laagste stand, en je letters zijn droog (scheelt afdroog gefrobel)

Succes!

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Help mij met de letter uitstekers

Het is eigenlijk de bedoeling dat de letters iets dikker zijn en recht op de taart staan, dus de achterkant is ook zichtbaar.  Het is mij uiteindelijk gelukt met behulp van (jaja, ze zijn overal goed voor!!!) de schilderspaletmesjes uit het kruidvat!!!!

groetekes Kris

5

Re: Help mij met de letter uitstekers

Hoi Kris,

Gelukkig maar dat het toch gelukt is! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: Help mij met de letter uitstekers

hoi Kris en Inge,
Ik heb ook van die letter uitstekers(zo'n lineaal)
die leg ik na het afdrogen nog even op een vel keuken papier. Dan zijn ze ook heel snel overal droog. Misschien ook een handige tip. :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Re: Help mij met de letter uitstekers

Hoi Kris,
Het is je allang gelukt, maar de tip van Peronne werkt echt heel erg goed. Probeer de volgende keer maar eens, sinds ik het hier gelezen heb doe ik het altijd zo. De randjes worden er ook mooi afgerond van.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops