Onderwerp: de cricut gebruiken

ik ben een van de gelukkige die voor de kerst een cricut cake heeft gekregen, ik ben er helemaal ondersteboven van,zo blij...

meteen aan de slag om wat dingen te proberen,maar dat is nog niet zo makkelijk hoor..ik heb al vanalles geprobeerd,fondant met tylose(daarna eerst in de vriezer,gumpaste eerst  wat laten uitdrogen enz enz...

wat zijn jullie ervaringen hiermee, en heeft iemand een tip wat ik het beste kan gebruiken om de patronen er mooi strak uit te krijgen?????

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

Re: de cricut gebruiken

:nooo Sorry heb er geen,maar weet zekers dat er wel iemand is die verders kan helpen.
Wil je dan ook heel veel plezier met de cricut toewensen  :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Re: de cricut gebruiken

Ik weet dat Chantelle er een heeft, verder weet ik het ook niet :nooo Ik ben wel benieuwd, want tzt staat ook dit op mijn verlanglijstje :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

Re: de cricut gebruiken

Ik neem aan dat de bovenkant rimpelt en dat het scheurt hier en daar?

Ik heb nu ontdekt dat fondantmet tylose of fondant met gumpaste erg fijn werkt.
Niet teveel crisco op de mat, anders gaat het schuiven. Dan de lap erop en nog ens god uitrollen zodat hij helemaal goed vast zit.
Dan met een kwastje de bovenkant insmeren met crisco en met een keukenpapiertje al het overtolige goed wegvegen zodat er een dun laagje overblijft.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Re: de cricut gebruiken

De cricut gebruik je voor het taart decoreren, dus mag dit topic naar een andere rubriek dan babbel :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: de cricut gebruiken

thnx suuz,
dat is idd het probleem, hij gaat schuiven,waardoor hij het patroon in elkaar drukt al het ware.
wat is de verhouding fondant/tylose? gewoon half om half?

ik ben er zooooo blij mee, en ik wil er graag mee aan de slag..

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

Re: de cricut gebruiken

dank je wel marrianne..

ik had al gezocht op het onderwerp en zag dat de meeste in de babbel stonden,vandaar dat ik hem daarbij zette...

sorry voor de fout

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

Re: de cricut gebruiken

De verhouding met tylose is 1 theelepeltje op 250 gram.
De verhouding met gumpaste is 3/5 op 5/5 fondant. Tenminste, dat ik wat ik fijn vind :)

Als hij op de ondergrond schuift, heb je er tveel crisco op gedaan. Echt maar een dun laagje hoor en daneel goed aanduwen met de roller.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Re: de cricut gebruiken

Ik gebruik alleen marsepein... heb ook nog veel moeite met het verschuiven maar vind marsepein het lekkerst. Kleine lettertjes snij ik bijvoorbeeld nog niet uit maar de grotere wat simpele dingen gaan prima...
Ik gebruik nooit tylose mss moet ik dat eens gaan kopen, kijken of het werkt!

10

Re: de cricut gebruiken

ik heb hem hier al even staan  :o maar heb nog geen tijd gehad om er mee te spelen. ik wilde het vandaag gaan doen dus ben heel blij met de tips!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

11

Re: de cricut gebruiken

Ik volg even mee.

Veel plezier ermee trouwens.

12

Re: de cricut gebruiken

tjonge,wat een superkado zeg!Veel plezier ermee

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

13

Re: de cricut gebruiken

Ik moet zeggen dat ik dus lui ben want pak vaak gewoon een sheet.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

14

Re: de cricut gebruiken

Het is precies zo als Suus zegt met fondant en gumpaste gaat snijden het beste !!

Ga morgen een tiara proberen te snijden :-)

Re: de cricut gebruiken

oohhh leuk..lat je even een foto zien dan morgen...ik ben nu aan het kneden. ik ga zo weer een poging wagen...

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

16

Re: de cricut gebruiken

Chantelle schreef:

Het is precies zo als Suus zegt met fondant en gumpaste gaat snijden het beste !!

Ga morgen een tiara proberen te snijden :-)

je hebt weer niks te doen zeker. :P  :+  :cool:

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

17

Re: de cricut gebruiken

kicsi schreef:
Chantelle schreef:

Het is precies zo als Suus zegt met fondant en gumpaste gaat snijden het beste !!

Ga morgen een tiara proberen te snijden :-)

je hebt weer niks te doen zeker. :P  :+  :cool:


zeg lekker ding ik vind jouw ook zo lief hè  :+  :+

18

Re: de cricut gebruiken

ilonka huisintveld schreef:

oohhh leuk..lat je even een foto zien dan morgen...ik ben nu aan het kneden. ik ga zo weer een poging wagen...


ja dat doe ik zeker kan ook zijn dinsdag maar ik laat hem hier zeker ff zien .

ik laat trouwens de gumpaste wel even 5 minuten
liggen voor uitsnijden :-)

19 Laatst bewerkt door ilonka huisintveld (02-01-2011 22:04)

Re: de cricut gebruiken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKSDK83I-D.jpg

kijk..zo gaat ie steeds bij mij...dit is fondant met tylose,en dan heb ik hem ook nog laten liggen voor het snijden... :/  :s

morgen wil ik even gumpaste maken en kijken of die combi wel lukt.. :Y

p.s. sorry dat ie niet helemaal scherp is..met foon gemaakt

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

Re: de cricut gebruiken

Ik heb ook de cricutcake. Het is idd in het begin ff oefenen, maar je moet vooral dun uitrollen.
Ik vind marsepein het fijnst werken, maar ik het ook eetbaarpapier gebruikt en dit werkt ook goed.

Ik vind juist dat je je mat goed moet invetten met crisco want dan plakt het goed op de mat.

Fondant vind ik niet goed werken, maar dat is persoonlijk. En anders zou je sheets kunnen kopen.

Succes ermee!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

Re: de cricut gebruiken

hhmmm alleen marsepein...die ga ik ook even proberen...die had ik nog niet bedacht(dacht dat dit te soepel zou zijn...

ben zo terug ;-)

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

22

Re: de cricut gebruiken

gebruik je wel bakels fondant???

Re: de cricut gebruiken

pettinice is toch van bakels?

moet zeggen dat de marsepein aardig goed ging,dus die gaan we nog even oefenen,ik ga nu even gumpaste maken,en dan morgen met fondant mengen en die proberen

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

24

Re: de cricut gebruiken

ilonka huisintveld schreef:

pettinice is toch van bakels?

moet zeggen dat de marsepein aardig goed ging,dus die gaan we nog even oefenen,ik ga nu even gumpaste maken,en dan morgen met fondant mengen en die proberen


Yep :-)

25

Re: de cricut gebruiken

Moet je perse Bakels gebruiken dan?

Ik ben er ook over aan het denken om er eentje aan te schaffen. Ik gebruik echter nooit marsepein i.v.m allergie. Ik gebruik altijd het fondant van Callebaut. Zal dit ook werken?

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014