1

Onderwerp: zoetigheid...

Hallo allemaal, dit is mijn eerste berichtje en het is natuurlijk niet netjes om dat te doen zonder me voor te stellen. Maar dat m,oet in een andere topic en dat zal ik echt begin volgende week doen (dan heb wat meer tijd).

Voor nu even een vraagje. Ik heb gisteren voor het eerst een taart gemaakt (foto volgt ook nog...), ben er best tevreden over, maar hij is zoooooo zoet!
Hebben jullie tips/trucs/idee

2

Re: zoetigheid...

citroensap ipv water kan

is de bramenjam heel zoet? die minder zoeten

wat is de verhouding boter/suiker in je botercreme? ik neem 250 g boter op 150 g suiker, en ik heb begrepen dat de meesten hier meer suiker gebruiken. dus je zou minder kunnen nemen

en dunnere lagen gebruiken van alles (botercreme, icing)

ipv icing marsepein, als je dit lust

3

De standaardbotercreme lust ik zelf dus ook niet, veel te zoet, eigenlijk lust niemand het hier bij mij ;) maar de mix van de webshop voor botercreme lust ik dus wel (erg lekker zelfs :-D) en ook iedereen om mij heen, misschien is dat wat voor je.
De botercreme met banketbakkersroom erdoor is trouwens ook heel lekker, ik doe vaak wel iets meer banketbakkersroom dan aangegeven.
Ook kun je gewoon vullingen kiezen zoals banketbakkersroom, mascarpone met aardbeien of kersenvlaaivulling of zelfs slagroom (mousses enzo) of kant en klare toetjes uit de supermarkt ;)

Voor de buitenlaag, ja icing is mierzoet, met citroenzuur (zie webshop) wordt het wat minder erg maar het blijft gewoon superzoet.
Marsepein gebruik ik zelf het liefst maar je kunt ook ganache gebruiken voor je taart aan de buitenkant.

Als je een overzicht wilt van vulling-recepten kun je even op mijn website kijken: www.tartacadabra.nl

Sukses met je taarten!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

als je toch botercreme wilt gebruiken, er wat lemon curd doorheen doen, daar word het ook minder zoet van.