1 Laatst bewerkt door Jacq1606 (22-12-2010 21:26)

Onderwerp: Chocoladefontein om te dippen

Ik zit erover te denken om een chocoladefontein te kopen/ gebruiken om te kunnen 'dippen'. Ik mag graag de Kleine Verleiding maken, maar ik vind het dippen best lastig na een aantal keren. De chocolade wordt wat dikker en soms smelt de botercreme al.

Een chocoladefontein lijkt me erg handig om dan de chocolade aan te brengen.

Iemand al eens geprobeerd?

Re: Chocoladefontein om te dippen

ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij gebruik je in een fontein andere chocola. Ik weet niet of die ook weer goed/mooi uithard.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

Verbruik je daar dan niet een heleboel chocolade mee? Veel meer dan wanneer je het gewoon au bain marie verwarmt?

Life is what you bake it.

Als je er één zoekt.. heb er vandaag 1 hier bij de action zien staan voor zo'n 12 of 13 euro dacht ik!

5

Ik ben al een hele tijd trotse eigenaresse van een chocoladefontein, maar er moet erg veel (smelt) chocolade in en wat een €@&#%$! Ding om schoon te maken zeg....

Hier staat die stof te happen wantpakveel liever mijn aubain marie pannetje

N-Joy Cakes

6

Dat is wel een beetje zonde van je chocolade , je gebruikt in zo'n fontein inderdaad véél meer dan wanneer je dipt in een schaaltje. Bovendien moet je aan de chocolade voor de fontein zonnebloemolie o.i.d. toevoegen om het goed te kunnen laten stromen. Als je vind dat je chocolade te snel afkoelt en daardoor te dik wordt dan kun je je schaaltje met gesmolten cocolade ook gewoon tijdens het dippen in de kom met heet water laten staan , dan blijft het warm en dus vloeibaar.

Succes!

Carpe Diem !

7

Het kommetje in warm water laten staan vind ik een beter idee dan de fontijn. Ik heb er 1 en er gaat erg veel chocola in en idd zonnebloemolie om de chocola te verdunnen. Daarna is het heel veel werk om dat ding weer schoon te maken.

8