1

Onderwerp: Mijn eerste 2 probeersels

Gisteren kreeg ik een doos met spulletjes binnen. Een bakvorm, fondant in verschillende kleurtjes, stekertjes en nog een paar dingetjes. Die moesten natuurlijk uitgeprobeerd worden ;-).

Dus ik heb ook een poging gedaan om 2 taartjes te maken (ik had nog beslag over, dus heb ik een tweede kleine taartje gemaakt). Ze zijn zeker niet perfect, er zitten heel veel schoonheidsfoutjes in, maar voor een eerste keer werken met fondant enzo, vind ik het nog niet zo slecht  :P

Dit is de grote taart (20 cm doorsnede), die heb ik als eerste bekleed, en daar ging van alles mee mis  :s
http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4817.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4818.jpg
Het is een gewone biscuit, gevuld met aardbeienjam met after eight creme en aardbeienjam en slagroom en is afgestreken met een chocolade botercreme. Alle vullingen waren heel lekker (beetje gesnoept tijdens het vullen, je moet toch proeven wat je maakt  :lol:  :Y ). Ik had de rozenblaadjes stekertjes gekregen en heb die gebruikt om de scheurtjes in de fondant aan de zijkanten te verdoezelen  O-) . Ik heb het setje van 3 van PME en heb de grootste en de middelmaat gebruikt. Ook heb ik voor het eerst roosjes van fondant gemaakt.

Dit is het tweede, kleine taartje. Deze is maar 1 keertje gevuld en wel met aardbeienjam en after eight vulling. Ook weer afgestreken met chocolade botercreme, mjam :9 . Deze was heel lekker (is al op  :o , we hebben hem tussen de middag opgegeten  O-) ). Het bekleden van dit taartje ging beter dan het andere taartje. Ik had de calyx cutter gebruikt om kerststerren te maken en hiervan ook een randje aan op de zijkant gemaakt. En in het midden zit een marsepeinen rendier met kerstmuts. Dit is een kant en klare, kreeg ik bij mijn pakje als extraatje. Lekker kerstig zo  :Y

http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4815.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4816.jpg

Ze zijn nog niet echt strak, en echt voor verbetering vatbaar, maar aangezien het voor mij voor veel dingen de eerste keer was, ben ik redelijk tevreden (en natuurlijk het feit dat ze voor mezelf zijn, ik zou deze niet aan iemand geven  :s , daar vind ik ze niet goed genoeg voor).

Ik hoop dat jullie ze ook een beetje leuk vinden. Ik heb in ieder geval genoeg redenen om meer te "oefenen" :lol:  :cool:

2

Re: Mijn eerste 2 probeersels

Ik vind ze leuk  :Y en zeker voor eerste keertjes heel erg netjes. Mag je best trots op zijn  :thumb:

3

Ze zijn best strak hoor! Goed gedaan voor de eerste keer!

Groetjes van Natascha!

4

leuk voor 1e taarten en blijven oefenen hoor!
tipje: als ik het goed zie zijn je taarten wat bol aan de bovenkant in deze taarten wereld wordt de onderkant als bovenkant gebruikt die is nl goed strak.

Groetjes Marjon

5

Dank jullie allemaal voor de lieve woorden. Ik blijf zeker proberen  :Y

Marjonz schreef:

leuk voor 1e taarten en blijven oefenen hoor!
tipje: als ik het goed zie zijn je taarten wat bol aan de bovenkant in deze taarten wereld wordt de onderkant als bovenkant gebruikt die is nl goed strak.

Ehhh, ze waren heel recht aan de bovenkant  :o , maar volgens mij ben ik de schuld van die bolling en heb ik dat bij het afstrijken zo gedaan  :/ . Ik heb met een botermesje af moeten strijken, ik heb nog geen paletmes. Komt nog wel, maar volgens mij ben ik dus de schuld van de bolling :grr: Ach volgende keer beter, zullen we maar denken  :rolleyes:

Leuk gedaan hoor, en voor de 1ste taartjes ook erg netjes! Je roosjes zien er ook super uit!

7

De tweede taart was ook heel lekker  O-) Volgens mijn hubby kregen we die met zijn viertjes nooit op. Dus zijn we na het eten naar mijn zus gereden. Daar zijn ze met zijn zevenen  :P . En samen hebben we de tweede taart aangevallen  :D . Er is nu nog 1 stukje over, maar iedereen vond hem heel erg lekker. Niet voor niets geweest dus. Mijn nichtjes en neefje hadden zoiets van:"heb je dat zelf gedaan? Nee toch. Wat goed"! Dus niet alleen smaakte de taart erg lekker, ze vonden hem ook nog heel mooi uitzien. Fijn toch!!