1

Onderwerp: Het is gelukt! Mijn 1e topsy turvy!

Beetje laat gepost, maar hier is nog het resultaat van mijn eerste gevolgde workshop! Topsy Turvy Sinterklaas bij Ti-Ta-Tovertaartjes in Maastricht! (hoezo verslaafd dat ik helemaal vanuit Drenthe naar Limburg rij?!? :think: ) Het was erg leuk, en heb dus mijn eerste Topsy Turvy gemaakt! Ik heb er thuis nog Amerigo in de zak bij geboetseerd, en de onderste laag aangekleed met huisjes. Helaas is mijn mooie zie-de-maan-schijnt-door-de-bomen achter Amerigo verdwenen... 't Is niet mijn favoriete taart, maar vind hem toch best leuk geworden! Toen we hem gingen eten heb ik de randjes trouwens weggewerkt met pepernoten, maar ben vergeten daarvan een foto te maken...

Ik heb nog wel wat advies nodig: ik heb het hoofdstelletje van Amerigo en het touw om de zak gemaakt met de sugarcraftgun, maar was minder enthousiast met het resultaat, want alles werd nogal rafelig. Maar was moe, dus heb het maar zo gelaten... Wat moet ik volgende keer anders doen? Marsepein langer doorkneden? Crisco erdoorheen? Sugarcraftgun invetten? En ik hoor natuurlijk ook graag andere feedback en tips!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYIATYXC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GL8LCHBP.jpg

2

Re: Het is gelukt! Mijn 1e topsy turvy!

Heel erg leuk en wat knap geboetseerd !

groetjes

3

super leuk!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

:lol:  :lol:  :lol:
Hij is erg leuk.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

5

Hij is echt eeeennnniiiiggg, echt super leuk. Dat staat ook nog op mijn lijstje een topsy turvy. Maar ik denk dat ik die ook op een workshop ga doen. Lijkt me toch wel wat ingewikkelder! :thumb:

Hij is heel leuk!

Dat rafelige met de sugercraftgun had ik in het begin (niet dat ik veel verder ben dan het begin  :think: ), maar het gaat nu meestal wel goed door vooral heel goed doorkneden en zorgen dat je marsepein of fondant echt superzacht is.

Oh ja...

Mag ik m opslaan?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

7

Tuurlijk mag ie opgeslagen worden! Leuk juist! En bedankt voor de tip!

En voor Angelina: valt wel mee hoor! Hier komt de verkorte workshop: ;)

* Stel je taartzaag helemaal scheef in, zaag de taart door met heel kleine heen-en-weer gaande beweginkjes.
* vullen als normaal, en dan de hoge kant op de hoge kant leggen
* eventueel onderkant van elke laag naar binnen toe  bijsnijden voor een extra topsy effect
* bekleden en stapelen maar!

8

Wauw erg leuke taart!!!

Ga de tip voor de sugargun ook proberen, want zelf gebruik ik alleen fondant om mooie sliertjes te maken. Bij mij komt de marsepein er ook altijd raar uit.

Mag ik vragen waarom je helemaal naar Limburg bent gereden. Hier in de buurt zijn toch ook wel topsy turvy workshops?

(Ti-Ta Tovertaartjes is wel erg leuk)

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

Leuk:D

10

Die is leuk!

En wat een rit zit van drente naar limburg !

11

Haha, ja dat was echt een flinke rit! Het kwam zo: ik was op zoek naar een workshop Sinterklaas en Zwarte Piet boetseren, en toen kwam ik deze tegen waarbij je ook nog ging Topsy Turvy-en! Twee vliegen in 1 klap dacht ik blij!! Het was toen nog aardig vroeg in het jaar, dus niet iedereen had zijn sint workshops al op de site staan, en ik had al een paar keer achter het net gevist, dus ik dacht YES, DOEN!!! Toen zag ik pas daarna dat het in Maastricht was.... :lol: En tja, gewoon maar gegaan, want ik vind autorijden niet erg als het voor iets leuks is! :lol: Zondag ga ik naar Oud Gastel voor de Kerstman in bad, ook weer zo'n *****eind! :D En man, wat heb ik er zin in!!!

12

SUPER, erg leuke boetseersels ook

13

Heel leuk!

14

Heel erg bedankt voor je workshoptips! Misschien trek ik binnenkort wel een keer de stoute schoenen aan en probeer ik het zelf. En mocht het dan niet lukken kan ik nog altijd een workshop volgen. Ik heb deze manier van topsy turvy maken ook nog niet gezien, maar vind ik wel een heel goed idee. Ik heb wel al eerder gezien om de taart in te snijden aan de bovenkant, maar dat vind ik toch zo'n eng idee!  :thumb:  :thumb:

Groetjes Angelina

15

Leuke taart!  :Y

16

Hij is Super! En wat heb jij de smaak goed te pakken zeg!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

17

Ben altijd jaloers op zulke boetseersels :rolleyes:  :Y

18

Haha Die Amerigo!!! Vind het knap geboetseerd van je!!
Leuke taart hoor! Heb de topsy turvy ook nog op mijn to-do list staan, misschien toch eens gaan proberen voor mijn eigen verjaardag in januari!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

19

Leuk!
Ik doe altijd wat crisco bij de fondant of in het hulsje van de craft en sindsdien geen rafeltjes meer

If life gives you lemons, make lemonade!

20

Hij is erg leuk !!!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake