jorina schreef:ik ga ook "proberen" en sint taart te maken
maar waar werken de ervaren rotten in het vak het liefste mee
fondant of marsepein en wat werkt het makkelijkst
en ik neem aan dat jullie een taart afsmeren met botercreme of gebruiken jullie daar wat anders voor
heb trouwens het bisquit al klaar en de vullieng er al tussen
zelf al zou die nog mislukken ben ik al trots op mezelf
Marsepein of fondant maakt qua bewerken vind ik niet zo heel veel uit. Het gaat voornamelijk om de smaak. Zelf werk ik altijd met marsepein omdat ik (en de mensen voor wie ik de taartjes maak) fondant niet lekker vind.
De taart smeer ik altijd af met een flinterdun laagje botercrème 1:1. voornamelijk om de taart strak te krijgen: Ik strijk hem af, laat hem in de koelkast opstijven en strijk hem vlak voor het bekleden nogmaals glad met een warm mes.
jorina schreef:kan niet de plek vinden om dit te vragen dus dan maar ff hier
wat ik me afvraag
ik zie zoveel mooie taarten langs komen
wat doen jullie er mee
kan me niet voorstellen dat jullie dat allemaal zelf opeten
Als je een nieuwe vraag hebt en je hebt je antwoord via de zoekfunctie niet kunnen vinden dan is het handiger om een nieuw topic te starten. Nu sta je met een nieuwe vraag in het topic van iemand anders en zul je waarschijnlijk niet zoveel reacties krijgen omdat mensen jouw vraag misschien niet zien. (niet iedereen leest alle reacties op een topic). Jouw vraag hoort volgens mij meer thuis in babbel na het bakken.
Maar om je toch alvast een antwoord te geven : veel mensen hier werken in opdracht. Dat kan zijn als hobby voor familie en vrienden (zoals ik zelf) maar ook vaak als bedrijfje.