Onderwerp: Sinterklaastaart met cupcakes - eerste stapeltaartje
Deze taart had ik gemaakt voor een collega van mijn vriend, waar nog een andere collega met de kinderen was uitgenodigd. Voor de afwisseling eens marsepein vermengd met rolfondant, wat een klus! Als iemand daar nog een handige tip voor heeft, dan hoor ik dat graag.
Beide taarten zijn gevuld met een laag speculaas-luchtig toetje van Mona en een laagje slagroom met vermalen speculaasjes. Het geheel is afgesmeerd met botercreme, op smaak gebracht met een beetje speculoos. Voor het 'stutten' van het bovenste taartje heb ik gebruik gemaakt van chocolade-sigaretjes. De smaak was uitstekend. Hieronder het uiteindelijke resultaat:

en een detail van de zak van Sinterklaas, waarvoor ik het idee hier uiteraard heb opgedaan van dit fantastische forum:

Helaas was het 'snoer' niet helemaal gelukt, want de fondant droogde een beetje snel uit. Al met al ben ik niet ontevreden.
Voor de kinderen nog wat cupcakes gemaakt. Ik was van plan zwarte pietjes te maken, maar helaas kreeg ik de fondant niet goed op kleur. Toen maar een eenvoudig soort cadeautje gemaakt met een lekkere pepernoot. Vulling gebruikt van slagroom met verkruimelde speculaas, die ik over had gehouden van de taart:

Tips en trucs zijn natuurlijk welkom!
Groetjes, Linda.
daar is dit forum ook voor... om ervaringen te delen met anderen, zo leer je altijd wel weer iets bij.
zelf meng ik ook altijd, na een tijdje went dat wel hoor