1

Onderwerp: Heb ik het zo goed begrepen ???

Ik plaats deze vragen maar in deze rubriek, het zijn een aantal vragen over verschillende activiteiten zeg maar.......:)

Ik wil vandaag alle spulletjes gaan bestellen om aan mijn aller, aller, aller eerste
zelfgemaakte taart te gaan beginnen, mijn moeder is zondag jarig dus heb gelijk
een mooie gelegenheid, en dan hoef ik niet alles zelf op te eten bovendien.....

- Goed ik kan het kapsel bakken en in een trommel of zak bewaren
- Het kapsel snij ik door, en daar gaat dan de vulling tussen
- als de vulling ertussen zit smeer ik de boel af met botercreme
- dan de marsepein / fondant eroverheen
- dan decoreren

als ik het kapsel heb bekleed, moet het dan de koelkast in ???

kan ik marsepein en fondant buiten de koelkast bewaren ?

als de taart klaar is (hopelijk zaterdagavond) moet hij dan ook de koelkast in ??

Pfffffffff weer een berg vragen hoor sorry, maar wil zo graag goed voorbereid
aan de slag gaan, en er niet halverwege achterkomen dat ik met mijn mond vol
tanden sta :D

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden....

Groetjes

Micky

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Heb ik het zo goed begrepen ???

Micky schreef:

als ik het kapsel heb bekleed, moet het dan de koelkast in ???

kan ik marsepein en fondant buiten de koelkast bewaren ?

als de taart klaar is (hopelijk zaterdagavond) moet hij dan ook de koelkast in ??

Een gewone botercreme tussen een taart afgedekt en wel met fondant of masepein hoeft niet perse in een koelkast bewaard te worden, gebruik je een compositcreme zoals bvb de webshop mix, mijn idee zou dan wel in de koelkast bewaren.  Als je je taart in de koelkast bewaart dan als je hem eruit witl halen dan langzaam op temperatuur laten komen want anders zet zich condens af op je fondant/marsepein.....best is om hem in een doos op temperatuur te laten komen, minste schade.

Marsepein en fondant (fabrieksmatig gemaakt), mits goed afgesloten van de buitenlucht (plastic en dan in een luchtdicht afgesloten container) kan gewoon buiten de koelkast bewaard worden op een koele plek. Kijk ook even voor de zekerheid op de verpakking, de maker kan andere ideeen hebben dan ik :) Zelfgemaakte marsepein met verse eieren moet wel in de koelkast bewaard worden.

De taart moet alleen de koelkast in als het een bederfelijke vulling heeft, gewone botercreme, jam of ganache behoeven geen koeling, de rest (roomvullingen, verse kaas, fruit, bavarois, mousse) etc wel........

I believe in Sandy Claws

3

Hoi Micky,

Het hangt van je vulling af of je taart de koelkast in moet. Een slagroomvulling moet bv wel in de koelkast maar botercreme hoeft niet perse. Je kan als je daar de mogelijkheid toe hebt je koelkast op standje 1 zetten of de taart in een koele ruimte zetten. Marsepein en fondant hoeven nl niet in de koelkast en je taart kan er nat van worden (door de condens die er op komt als je 'm uit de koelkast haalt)

Enneh......... Heel veel succes he met je eerste taart!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bedankt dames !!!!!

Ik heb er zo'n zin in !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (zal je zien dat het tegenvalt)
Ik hoop hier ook vol trots nog dit weekend iets te kunnen showen !!!!

*die verdergaat met aantekeningen maken in schrijfblok* :D:D

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

5

Weet niet wat je gaat gebruiken, maar de webshopmix hoeft niet in de koelkast bewaard te worden.

Succes en ik ben benieuwd naar je taart straks :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Wat Marianne schrijft is ook mijn ervaring. Veel succes en wel slapen hoor!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl